15 مرکز اقامتی معتادین بهزیستی  به صورت روزانه ضدعفونی می شوند

زنجان | مدیر کل بهزیستی از نگهداری و ارائه خدمات به 400 مددجو در مراکز بهبودواقامتی افراد دارای اختلال سومصرف مواد مخدردر استان زنجان خبر داد و اظهار کرد : تمامی مراکز اقامتی و مرکز کاهش آسیب (شلتر و dic) توسط پرسنل مراکزمذکور به صورت روزانه ضدعفونی و گند زدایی می شوند .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه تا کنون 57 میلیون ریال  در وجه کلیه مراکز اقامتی و مرکز کاهش آسیب جهت تهیه وسایل و مواد ضدعفونی جهت مقابله با ویروس کرونا واریز شده است ، افزود : 250 بسته معیشتی و بهداشتی  به افراد نیازمند و بهبودیافته مراکز تحت پوشش اعتیاد تهیه و توزیع گردیده است .
وی با اشاره به میانگین  70 الی 80 نفری مراجعات به مرکز سرپناه شبانه  و ارائه خدمات بهداشتی، غذایی، اسکان، استحمام، آموزش و ... خاطر نشان کرد : در خصوص عدم پذیرش بیماران جدید و عدم ترخیص بیماران و غربالگری روزانه بیماران  در این مرکز دستورالعمل های لازم ارائه گردیده است .
مدیر کل بهزیستی با بیان اینکه اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، گان، شیلد جهت استفاده کارکنان در مرکز کاهش آسیب در راستای پیشگیری از ویروس کووید 19 تامین و توزیع شده است ، افزود : توزیع پک بهداشتی و پک کاهش آسیب و آموزش پیشگیری از ایدز، آموزش پیشگیری از ویروس کرونا و رعایت موارد بهداشتی، انجام تست اچ آی وی  جهت مددجویان داخل و خارج مرکز توسط تیم های سیار مرکز کاهش آسیب به صورت مستمر صورت می گیرد .
وی  به حضور  پزشک و روانشناس مرکز در خصوص غربالگری و کاهش  استرس بیماران وکارکنان در مراکز اشاره نمود و خاطر نشان کرد : مراکز اقامتی و مرکز کاهش آسیب  و مرکز سرپناه شبانه و پاتوق ها به تب سنج و دیگر اقدامات پیشگیرانه مجهز شده و مراجعین به این مراکز به صورت روزانه غربالگری می شوند .
محمدی به بازدید از مراکز اقامتی و کاهش آسیب و کنترل اقدامات پیشگیرانه در مراکز تحت پوشش اشاره کرد و افزود : بهزیستی بر تمامی مراکز تحت پوشش خود نظارت مستمر دارد . و تمامی دستوارالعمل های ابلاغی از بهزیستی کشور و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه علوم پزشکی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کووید 19 به مراکز ابلاغ و ارسال گردیده است .
این مقام مسئول به فعالیت پایگاههای سلامت روان  تحت نظارت بهزیستی اشاره کرد و خاطرنشان کرد : گندزدایی وضدعفونی محلات شهری ومعابر عمومی پررفت وآمد  توسط همیاران ، نصب تراکت آموزشی دراماکن عمومی وپایگاهها ی سلامت روان ، تهیه بیش از 100 پک بهداشتی شامل ماسک ، دستکش، مواد ضدعفونی کننده ،مواد شوینده و... ، تهیه وتوزیع پکهای مواد غذایی جهت توزیع دربین خانواده های جامعه هدف آسیب دیده دراثر شیوع ویروس کرونا ، نصب پوستر آموزشی شامل شست وشوی دست وضدعفونی محل کار و...درنانوایی ها و محلات پررفت وآمد ، تهیه و تولید ماسک توسط جمعیت همیاران وپخش در محلات ومراکز پررفت وآمد واطلاع رسانی به کلیه موسسات وکارشناسان در خصوص عدم اجرای طرحها و برنامه هایی که مستلزم تجمع افراد در محلات از دیگر اقدامات بهزیستی است که  در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 صورت پذیرفته است .
 

کد خبر 15655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد