ثبت بیش از ۴۰۰ اقدام در روز توسط مرکز ۱۴۸۰

دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان با حضور در برنامه صبح البرز از رادیو البرز به تشریح اقدامات بهزیستی جهت پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس پرداخت

دکتر حیدری در شروع برنامه صبح البرز که از رادیو البرز پخش شد گفت :اینجانب به نوبه خود از آحاد جامعه و همچنین مدافعان سلامت مردم هم در حوزه بهداشت و درمان و هم در بهزیستی تقدیرو تشکر مینمایم. خصوصاً همکاران عزیز و پرتلاش فداکار خودم که در عین گمنامی در رابطه با بیماری کروناویروس بصورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمت به جامعه هدف و آسیب پذیر ترین افراد خصوصاً سالمندان و فرزانگانگان عزیز جامعه و مراکز شبانه روزی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد : در ابتدای ورود رسمی این ویروس در کشور در سازمان بهزیستی کشور ستاد مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا تشکیل شد و به تبع آن در تمامی استان ها از جمله در استان البرز هم بلافاصله ستاد پیشگیری تشکیل شد.

وی گفت : بهرحال بخش عظیمی از جامعه هدف ما افرادی هستند که در معرض خطر هستند خصوصاً سالمندان که می بایست حتما اقدامات جدی در این زمینه صورت پذیرد.

دکتر حیدری افزود : بخش عمده ای از کار ما برمیگردد به مراقبت بهداشت و امنیت روانی جامعه که بعلت ورود این ویروس دچار مشکل شده بود و خداراشاکرم همه همکاران ما بصورت شبانه روزی با طراحی یک سامانه جهت ارتباط با مرکز اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند که در حوزه ی انجام اقدامات با بیش از ۴۰۰ اقدام انجام شده در روز یکی از چهار استان برتر کشور بر اساس ارزیابی سازمان بهزیستی کشور بودیم.

این مقام مسئول گفت : ما برای ارائه خدمت بهینه و بهتر تصمیم گرفتیم که با بکارگیری نیروهای متخصص و کارآمد در حوزه مشاوره و تجهیز مرکز ۱۴۸۰ در این مبحث نیز پیشگام باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان افزود : علاوه بر آن یک سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا به آدرس corona.behzisti.ir توسط سازمان بهزیستی کشور طراحی شد که بخوبی اطلاع رسانی شد و جمعیت کثیری از آحاد جامعه از طریق آن اقدام به خود ارزیابی روانشناختی نمودند و توصیه های لازم را دریافت کردند.

وی ادامه داد : در ۴۵ روز گذشته و از ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور ۳۵۰۷ نفر با خط ۱۴۸۰ ما ارتباط برقرار کردند که از این تعداد ۲۰۰۵ نفر استرس و اضطراب ناشی از کرونا را داشتند و علاوه بر آن تعداد ۵۸۱ نفر مرتبط با خشونت خانگی ارتباط گرفتند که بخاطر حضور همه ی اعضاء در خانه خشونت های خانگی در خانه افزایش پیدا میکند که در حدود ۶۷ درصد در زمان مشابه افزایش خشونت خانگی داشتیم .

دکتر حیدری تصریح کرد : در استان البرز ۳۰ مرکز نگهداری از سالمندان با جمعیت ۱۱۴۲ نفر ، ۱۳ مرکز ذهنی باجمعیت ۹۴۰ نفر و ۱۷ مرکز اعصاب و روان باجمعیت ۱۳۵۰ در حال فعالیت هستند که می بایست در موضع مراقبت از این عزیزان و هم ارائه خدمات تخصصی خدمات بهینه و بهتری ارائه میدادیم.

در مجموع بیش از ۴۰۰۰ نفر در مراکز شبانه روزی اداره کل بهزیستی البرز نگهداری میشوند که از طریق پرسنل فداکار این مراکز اعم از پزشکان، پرستاران ، مددکاران و پرسنل اداری مراقبت و نگهداری میشوند.

این مقام مسئول افزود : علاوه بر اینها طرح هایی اعم از پیشگیری و مراقبت ویروس کرونا ویژه معتادین متجاهر و افراد بی خانمان و همچنین ویژه کودکان کار را به اجرا دراوردیم که هم اکنون نیز در حال انجام می باشد.

در این حوزه نیز به ۴۰۰ کودک کار استان البرز در همه شهرستان ها آموزشهای لازم داده شد و پک های بهداشتی اعم از ماسک ،دستکش و محلول ضدعفونی در بین این عزیزان توزیع شد تا بتوانند از خود برابر این ویروس محافظت کنند.

دکتر حیدری افزود :همچنین برای ۱۰۵۰۰ معتاد متجاهر و افراد بی سرپناه مستقر در پاتوق ها و حاشیه شهرها خدماتی از جمله غربالگری اولیه (تب سنجی و ارجاع به مراکز درمانی) ، ضدعفونی پاتوق ها ،توزیع غذای گرم و آموزشهای لازم جهت پیشگیری و مقابله با بیماری ارائه شد.

کد خبر 15653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد