احساس درک شرایط سخت مربیان و مراقبین در قرنطینه مراکز شبانه روزی  را به آنان منتقل کنید

جلسه وبینار منطقه یک در موضوع پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با حضور علیرضا احمدی پور دبیر کمیته و رئیس منطقه و روسای بهزیستی شهرستان های کرمان ، زرند ، راور و کوهبنان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان علی ابراهیمی رئیس بهزیستی زرند در این جلسه آنلاین با تشریح اقدامات انجام شده ؛ گفت : مراکز شبانه روزی تحت نظارت هر روزه به صورت آنلاین مورد ارزیابی قرار می گیرد و توصیه های آموزشی و بهداشتی در گروه های مجازی منتشر می شود.
وی از توزیع  سبد غذایی بین مددجویان تحت حمایت خبر داد و گفت : تعطیلی مهدهای کودک به این مراکز ضرر مالی وارد کرده است که باید تدبیری برای جبران این ضرر اندیشیده شود.
صدیقه شبستری رئیس بهزیستی راور نیز با بیان اینکه یک هزار و 300 اقدام در سامانه ثبت اقدامات حوادث و بیماری های سازمان بهزیستی ثبت شده ؛ گفت : ارزیابی روزانه مراکز به صورت مجازی و در صورت لزوم حضوری و همچنین اجرای برنامه های شاد ومفرح در خانه کودکان و نوجوانان از مهمترین اقدامات است .
علی اکبر مختاری مدیر بهزیستی شهرستان کرمان و دبیر منطقه یک با اشاره به اینکه تولید ماسک توسط کارگاه خیاطی پایگاه خدمات اجتماعی انجام می شود برای ارسال ماسک مورد نیاز به مراکز سایر شهرستان های آمادگی داریم .
علیرضا احمدی پور دبیر کمیته پیشگیری و کنترل ویروس بهزیستی استان و رئیس منطقه یک با قدردانی از اقدامات انجام شده در بهزیستی شهرستان های منطقه بر حساس سازی مراکز شبانه روزی بر ادامه قرنطینه افراد مقیم تاکید کرد .
وی با بیان اینکه لازم است احساس درک شرایط سختی را که مربیان و مراقبین مراکز متحمل می شوند را به آنان منتقل کنید ؛ افزود : بدیهی است شیفت های طولانی مدت و دوری از خانواده دشواری های خاصی را به افراد مقیم و مربیان و مراقبین تحمیل می کند اما برای مقابله با این ویروس ناچار از رعایت همه اصول بهداشتی هستیم .
ایشان با اشاره به تعطیلی مراکز روزانه به ویژه در حوزه معاونت توانبخشی یادآور شد : تعطیلی مراکز روزانه که وظیفه آموزش و حرفه آموزی افراد دارای معلولیت را بر عهده دارند به مفهوم تعطیلی خدمات نیست و هر بهزیستی شهرستان موظف به ارائه طرح و برنامه ای است که از این ظرفیت مراکز روزانه برای مقابله با ویروس کرونا استفاده شود.
احمدی پور بخشنامه های سازمان در مورد مهدهای کودک را واضح و روشن دانست و گفت : برای جبران ضرر اقتصادی مهدهای کودک منتظر ابلاغ بخشنامه های سازمان هستیم .
دبیر کمیته پیشگیری و کنترل کرونا بهزیستی استان همچنین با تاکید بر استفاده مربیان و کارکنان مراکز از سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی سازمان بهزیستی کشور به نشانی http://corona.behzisti.ir اظهار داشت : کلینیک های مدکاری نیز باید همچنان با تشکیل گروه های مجازی بررسی های مددکاری خود از وضعیت گروه های تحت حمایت را ارزیابی کنند .

کد خبر 15650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد