تشریح اقدامات و خدمات کارشناسان موبایل سنتر در دوران کرونا

دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران خدمات و اقدامات موبایل سنتر را در جریان بحران کرونا تشریح کرد

دکتر فرزادگوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران در تشریح خدمات موبایل سنتر در جریان بحران کرونا  گفت: موبایل ون یا موبایل سنتر کلیه خدمات مراکز گذری وتیمهای سیار را بوسیله یک خودرو ون با پرسنل تحصیلکرده رشته های مرتبط از جمله روانشناسی و مددکاری اجتماعی و همچنین با یاری گروه همتا به جامعه هدف که در پاتوق‌ها و مناطق آسیب به سر می برند خدمات از قبیل آموزش چهره به چهره در زمینه پیشگیری از اچ آی وی و انجام تست سریع با هدف پیشگیری از اچ آی وی و هپاتیت و آگاهی بخشی ارائه می‌کنند.

دکتر گوهردهی افزود: استفاده از بسته های کاهش آسیب و همچنین در این ایام در راستای مبارزه با کرونابا تحویل بسته های بهداشتی از قبیل سوزن و سرنگ پد الکلی ،مواد بهداشتی و ارائه غذای بسته بندی شده. 

مدیرکل بهزیستی مازندران فلسفه استفاده از موبایل ون را خدمت‌رسانی به صورت موبایل عنوان کرد و اظهار داشت: ون دسترسی بیشتر به افراد در زمان کوتاه‌تر، کنترل بیشتر بر فرد مصرف‌کننده در تمام مدتی که او در پاتوق مشغول مصرف مواد است و پوشش دهی بیشتر پاتوق های شناور و سخت دسترس ایجاد نوع متفاوتی از ساختار قدرت در پاتوق ها است.


دکتر گوهردهی تصریح کرد: موبایل ون جمعیت حمایت از بهبودیافتگان مازندران طبق رسالت همیشگی خود در طول مدت فعالیت دو ساله خود در جهت ارائه خدمت به جامعه هدف خود در زمینه کاهش آسیب و پیشگیری از ویروس اچ آی وی و هپاتیت بوده است .
در روزهای نخستین شیوع ویروس کرونا موبایل سرویس مرکز استان مازندران طبق اظهارات معاونت پیشگیری با افزایش میزان ساعت فعالیت و افزایش پرسنل در این ایام دسترسی بیشتر به افراد مصرف کننده و در معرض خطر در زمان کوتاه تر و کنترل بیشتر بر جامعه هدف و پوشش دهی بیشتر پاتوق های مختلف بوده است 

دکتر گوهردهی تأکید کرد: اجرای طرح خدمات شبانه و روزانه از جمله سمپاشی پاتوق ها و منازل مناطق آسیب، آموزش و آگاهی در راستای اجرای پروتکل پیشگیری از ویروس کرونا و آموزش چهره به چهره به افراد در معرض خطر و ارائه پک های بهداشتی به تعداد ۳۰۰ پک شامل مایع ضد عفونی کننده دست، پد الکلی ،مایع دستشویی،مواد ضد عفونی کننده سطوح و ماسک و دستکش و همچنین بسته های غذایی به منازل افراد تحت پوشش با هدف یاری رسانی و ایجاد شرایط ماندن در منازل یا پاتوق ها و همچنین سرکشی منظم به مراکز ضایعاتی و توصیه اکید به رعایت نکات بهداشتی به افراد آسیب دیده در سطح شهر و پاتوق های شناور داشته است.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: از دیگر خدمات موبایل ون ارجاع بیماران و پیگیری مستمر افراد با شرایط حاد تر و توصیه های بهداشتی و پیگیری کلیه بیماران اچ آی وی مثبت نیز بوده است.
و به یاری خداوند فعالیت تیم موبایل ون تا شکست این ویروس ادامه خواهد داشت.

ضمنا موبایل دارای سه پرسنل و کلیه لوازم بهداشتی با میز و صندلی جهت تست اچ آی وی می‌باشد و همچنین شناسایی بیماران اچ آی وی مثبت و معرفی مراکز بیماریهای رفتاری یا کلینیکهای مثلثی به همراه تب سنجی و شناسایی بیماران مشکوک به کرونا بیمارستان‌ها می باشد

کد خبر 15648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد