۲۵۰۰ نفر از خدمات تلفنی بهزیستی چهارمحال وبختیاری مشاوره دریافت کردند

شهرکرد- ایرنا- سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: از اسفندماه سال‌گذشته تا روز دوشنبه هجدهم فروردین‌ماه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان با خط ۱۴۸۰ بهزیستی تماس و مشاوره دریافت کردند.

معصومه محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۵ درصد تماس گیرندگان با این خط، در خصوص کرونا و استرس و اضطراب ناشی از این ویروس بود.

به گفته وی، مشاوران حاضر در این مرکز همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰، حتی روزهای تعطیل آماده ارایه خدمات مشاوره‌ای در همه زمینه‌ها به خصوص اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا هستند.

وی، به راه‌اندازی و فعال شدن سامانه خودارزیابی روانشناختی بحران کرونا به منظور شناسایی و غربالگری به موقع اشاره کرد و گفت: تمام افراد می‌توانند در شرایط بحران کرونا، با مراجعه به این سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir علاوه بر تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، در زمینه رفع افسردگی، استرس، اضطراب و موارد دیگر ، راهکارهای علمی و پیشنهادات متناسب با شرایط روحی روانی خود را دریافت کنند.

وی گفت: این طرح با هدف نظام ارجاع سیستمی و هدفمند خدمات روانشناختی در بحران ویروس کرونا، ایجاد تناسب در اقدامات و خدمات موجود در حوزه پیشگیرانه و مداخلات درمانی، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها  و منابع انسانی و مالی در حوزه روانشناختی و هماهنگی درون بخشی در حوزه اقدامات خدمات از راه دور و ارتقاء رفاه و پیشگیری از مشکلات وآسیب‌های روانی اجرا می‌شود.

به گفته وی، فرد با مراجعه به این سامانه به ۲۱ سوال پاسخ می‌دهد، اگر مشخص شود نمره مرزی بالاتر می‌رود متناسب با مشکلات استرس افسردگی و اضطراب و برای ارزیابی دقیق‌تر ۷ تا ۲۱ سوال دیگر را پاسخ خواهد داد و ارزیابی نهایی مشخص و توصیه‌نامه مرتبط با سطح ارزیابی به او ارائه می‌شود.

محمدی اظهارداشت: فرد ارزیابی شده با تماس با صدای مشاوره خط ۱۴۸۰ و ارائه کد رهگیری می‌تواند از خدمات تخصصی‌تر و ارزیابی دقیق‌تر به صورت رایگان بهره‌مند شود.

به گزارش ایرنا، بیماری ویروسی کرونا (کووید ۱۹ )اکنون در بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است که این مساله، سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر و جلوگیری از اجتماعات و سفرهای غیرضرور از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

کد خبر 15646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد