کنترل اضطراب کرونا با خط مشاوره 1480 بهزیستی

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان از کنترل اضطراب کرونا با سامانه خودارزیابی روانشناختی و خط مشاوره 1480 بهزیستی خبر داد.

سید رفیع حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور ، شاهد روند رو به رشد اضطراب  در جامعه هستیم، ازآنجایی که رسالت بهزیستی بهبود سلامت روان جامعه می باشد سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی به ادرس corona.behzisti.ir جهت غربالگری سیستمی افراد در زمینه استرس، اضطراب و افسردگی و همچنین خط مشاوره رایگان 1480 در دسترس آحاد جامعه است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: خط مشاوره 1480 (صدای مشاور) از ساعت 8 الی 22 به صورت رایگان آماده ارائه خدمات مشاوره است، در یک ماه اخیر تاکنون تعداد 1618 تماس با خط مشاوره 1480 برقرار شده که از این تعداد 261 مورد مشاوره اضطراب و تنش های روانی ناشی از ویروس کرونا در بین هم استانی ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بهزیستی استان 1265 مرکز تحت نظارت دارد که از این تعداد 80 مرکز مرتبط با پیشگیری و درمان اعتیاد است که ضمن آموزش پروتکل های پیشگیری از شیوع کرونا ویروس به پرسنل و جامعه هدف، ضد عفونی روزانه  این مراکز و محل های تجمع افراد دارای بیماری اعتیاد در دست اقدام است.

کد خبر 15632

خدمات الکترونیک پرکاربرد