لرستان | بهزیستی سازمانی فراتر از وظایف سازمانی

فاطمه زهرا توکلی گفت : بهزیستی سازمانی است که بخش خاصی از افراد را تحت پوشش قرار داده ولی عملا در برنامه های خود فراتر از افراد تحت پوشش را خدمت دهی می کند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان فاطمه زهرا توکلی در  نشست خبری - مطبوعاتی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی بیان داشت : بهزیستی سازمانی است که بخش خاصی از افراد را تحت پوشش قرار داده ولی عملا در برنامه های خود فراتر از افراد تحت پوشش را خدمت دهی می کند .

وی افزود: تا به امروز بالغ بر ۵۰ هزار معلول ، ۸ هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار  که با احتساب اعضای خانوار معادل ۱۴ هزار نفر هستند و ۹ هزار سالمند و ۱۰۰۰ کودک بدسرپرست یا فاقد سرپرست و کودک کار تحت پوشش این سازمان قرار دارند .

مدیرکل بهزیستی استان لرستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت : خدمات بهزیستی در سه بخش پیشگیری، درمان و توانمندسازی ارائه می شود، در حوزه پیشگیری در سال گذشته در لیست غربالگری های پیشگیری از معلولیت ها مانند غربالگری بینایی و شنوایی نه تنها جامعه هدف بلکه تمام نوزادان استان را تحت پوشش قرار داده که توانسته ایم با ضریب ۹۴ درصد در غربالگری بینایی و ضریب ۹۹ درصد در شنوایی خدمات خود را ارائه دهیم و اینجاست که ما به نوعی فراتر از جامعه هدف خود سعی کرده خدمات را ارائه دهیم .

وی تشریح نمود: در بحث آگاه سازی معلولیت ها، مشاوره ژنتیک و غربالگری ژنتیک ورودی جدی داشته ایم، در مشاوره ژنتیک معادل ۴ هزار و ۳۴۹ نفر و در غربالگری ژنتیک ۵ هزار نفر از این خدمات بهره مند شده اند .

فاطمه زهرا توکلی با بیان اینکه در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی برنامه هایی از جمله خدمات مشاوره ، غربالگری اضطراب ، آموزش های پیش از ازدواج ، مشاوره و پیشگیری از طلاق و خدمات اجتماعی و ... داشته تصریح کرد : فرد مبتلا به اوتیسم به دلیل اینکه دچار نقص و ناتوانی می شود  معلول محسوب می گردد ، خوشبختانه توانسته ایم ظرف دو سال دو مرکز روزانه در خرم آباد و بروجرد ایجاد و خدمات توانبخشی کار درمانی و گفتار درمانی انجام دهیم .


وی به نکته قابل تاملی اشاره کرد : کودکان کار نه به دلیل فقر اقتصادی بلکه به دلیل فقر فرهنگی بوجود آمده و می آیند و با رفتارهایی ناشایست موجب مزاحمت و گاها هتک حرمت به شهروندان می شوند ، ۱۱ دستگاه متولی جمع آوری کودکان کار است هر روز شاهد بوجود آمدن تیم ها و چهره های جدید کودکان کار هستیم .

 
مقام ارشد سازمان بهزیستی استان لرستان با سوال یکی از خبرنگاران به کمپ ترک اعتیاد بانوان ورود کرد : متاسفانه همانگونه که اشاره کردید در کمپ ترک اعتیاد زنان فضای کافی وجود ندارد و طی سفر دکتر ابتکار به لرستان یکی از مطالبات ما فضای مناسب کمپ ترک اعتیاد برای بانوان بود .

فاطمه زهرا توکلی خاطرنشان ساخت : انشالله شاهد شهر بدون مانع باشیم و به مناسب سازی در سطح شهر توجه بیشتری شود در این مدت شهرداری خرم آباد خوب عمل کرده ولی تا ایده آل شدن فاصله زیادی وجود دارد تاکنون بالغ بر ۹۰ هزار متر مربع مناسب سازی پیاده روها صورت گرفته و حتی در سال گذشته به کمک جناب رازانی دادستان محترم مرکز استان برای برخی از اماکن عمومی که تعرض داشته اندحکم تخریب گرفته ایم .

کد خبر 1563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد