توزیع۶۰۰میلیون تومان اعتبار در میان مراکز نگهداری سالمندان و معلولین

مدیرکل بهزیستی گلستان ساعاتی قبل دوشنبه ۱۸ فروروین ماه در نشست خبری با حضور جمعی از خبرنگاران اصحاب رسانه از توزیع لوازم بهداشتی،معیشتی در میان مددجویان وضدعفونی نمودن مراکز و ادارات بهزیستی در سراسر استان خبرداد.

دکتر غفاری بااشاره به تدوین و اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در راستای سلامت مددجویان و پیشگیری از کرونا ویروس که توسط سازمان بهزیستی وهماهنگی وزارت بهداشت تهیه شد افزود: خوشبختانه با اجرای این پروتکل ها در مراکز نگهداری معلولین ازجمله معلولین ذهنی،جسمی،روانی تاکنون هیچ مورد مشکوک مبتلا به ویروس نداشتیم.
وی خاطر نشان ساخت؛از ابتدای اسفندماه با تشکیل کمیته پیشگیری از بیمارهای واگیر دار اقدام به آموزش کارکنان،مددجویان و همچنین اجرای دستورالعمل ها ی بهداشتی در تمامی مراکز و ادارات نمودیم.
دکتر غفاری گفت: تا کنون مبلغ ۶۰۰میلیون تومان به مراکز توانبخشی شبانه روزی و مبلغ ۳۰۸ میلیون تومان در حوزه اعتیاد در راستای تهیه لوازم بهداشتی و آموزشی  پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان به تشریح اقدامات، مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی بهزیستی از گروههای هدف پرداخت و گفت: با توجه به تجربیات قبلی بهزیستی در حوزه مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی از شهروندان در حوادث و بلایای طبیعی و انسانی، بهزیستی گلستان از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا، اقدام به تشکیل ستاد پیشگیری از بیماری های واگیر با محوریت «ویروس کرونا» کرد.

وی افزود: در این کمیته وظایف و ماموریت های واحدهای تخصصی در جهت پیشگیری از همه گیری بیماری در میان گروه های هدف، به ویژه گروه های پر خطر و با نیاز ویژه مانند سالمندان، کودکان بی سرپرست، کار و خیابانی، معلولان و زنان تحت حمایت ترسیم و تبیین شد.

غفاری بیان کرد: جداسازی افراد پرخطر با احتمال ابتلاء به ویروس کرونا، از سایر مددجویان مقیم در مراکز از جمله اقداماتی بود که بهزیستی را در مسیر پیشگیری و کنترل بیماری فوق حاد تنفسی کرونا، کمک شایان توجهی کرد.

وی با اشاره به تامین و تخصیص اعتبار متناسب با مقتضیات هر شهرستان به منظور خرید لوازم بهداشتی، گفت: با مساعدت ریاست سازمان بهزیستی کشور، اعتبار لازم برای خرید اقلام بهداشتی مراکز شبانه روزی تخصیص و لوازم بهداشتی مانند ماسک و دستکش یکبار مصرف، مواد ضد عفونی کننده و غیره بین مراکز توزیع شد

مدیرکل بهزیستی گلستان در گزارش خود از توزیع لوازم بهداشتی در محل سکونت کودکان کار و خیابانی خبر داد و در پایان از گروه های خیران و نیکوکاران، مدیران و متولیان مراکز غیر دولتی و خیریه ای به پاس مشارکت در اجرای برنامه های سلامت محور با هدف مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد.

کد خبر 15626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد