2 مورد فوتی مربوط به کرونا در مراکز بهزیستی اصفهان

دبیر کارگروه کرونای بهزیستی استان اصفهان گفت: از بین شش مورد مشکوک در مراکز، سه مورد تست مثبت کرونا داشتیم که از این تعداد بیمار مثبت، دو مورد از آنها فوت شدند.

‌پژمان پورشبانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همکاری با معاونت غذا و دارو در تأمین اقلام بهداشتی مراکز بهزیستی همچنان ادامه دارد و در روزهای گذشته دومین بخش اقلام بهداشتی مورد نیاز با میزان بیشتری به بهزیستی ارسال شد.

وی با بیان اینکه برای مراکز شبانه توانبخشی یک کانال اطلاع رسانی ایجاد کرده‌ایم، افزود: در این کانال همه موارد و اطلاع رسانی‌های لازم و میزان اقلام مورد نیاز مراکز و اقلام دریافت شده بهزیستی استان و مبالغ آنها ذکر می‌شود.

دبیر کارگروه کرونای بهزیستی استان اصفهان در خصوص اقلام دریافت شده از غذا و دارو گفت: ژل ضدعفونی دست، مواد ضدعفونی سطوح، الکل ۹۶ درصد، الکل ۷۰ درصد از گالن‌های یک لیتری تا ۲۰ لیتری با قیمت‌های متفاوت بوده است که این اقلام برای خرید در اختیار مراکز بهزیستی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی سرانه‌ای برای مددجویان در نظر گرفته است، اظهار کرد: سرانه‌ای به مبلغ ۵۳۰ هزار تومان برای خرید اقلام بهداشتی و موارد پیشگیری از شیوع کرونا به مددجویانی که در مراکز توانبخشی شبانه روزی حضور دارند و در سامانه ما ثبت شده‌اند تعلق گرفت و پرداخت شد که این مبلغ جدای از یارانه و سرانه بهزیستی به مددجویان است که این کمک سازمان بهزیستی کشور قابل تقدیر است.

پورشبانان با بیان اینکه همکاری خوبی بین بهزیستی و معاونت بهداشتی استان برقرار شده است، افزود: تمام موارد مراکز بهزیستی و وضعیت مددجویان به طور روزانه به اطلاع معاونت بهداشتی استان می‌رسد و همه موارد در سامانه‌های مخصوص ثبت می‌شود و در کل نظارت لازم بر همه مراکز بهزیستی وجود دارد.

وی در خصوص تعداد مراکز توانبخشی شبانه روزی گفت: مجموع مراکز شبانه‌روزی در استان اصفهان که شامل سالمندان، بیماران اعصاب و روان، معلولان ذهنی، کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و مراکز آسیب‌های اجتماعی ۱۹۱ مرکز است که تقریباً حدود ۱۵ هزار مددجو به صورت شبانه‌روزی از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند و حدود چهار هزار پرسنل در این مراکز شاغل هستند که این آمار به جز مراکز روزانه و مشاوره‌ای است.

دبیر کارگروه کرونای بهزیستی استان اصفهان در خصوص تعداد بیماران مثبت کرونا در مراکز بهزیستی، تصریح کرد: از بین شش مورد مشکوک در مراکز سه مورد تست مثبت کرونا داشتیم که از این تعداد بیمار مثبت، دو مورد از آنها فوت شدند که هر دوی این موارد بیماری‌های زمینه‌ای دیگری هم داشتند. همچنین دو مورد از پرسنل شامل پزشک و پرستار مرکز که در ارتباط با این بیماران بودند به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه پس از دوران قرنطینه و درمان در حال حاضر در وضعیت بهبودی قرار دارند و تاکنون مورد دیگری گزارش نشده و همه پروتکل‌های بهداشتی با شدت بسیاری در حال اجرایی شدن است.
 

کد خبر 15608

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد