سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی در بهزیستی اردبیل

سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا با هدف صیانت از سلامت روانی افراد جامعه هدف و قطع زنجیره این بیماری راه‌اندازی شد.

دکتر بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل روز یکشنبه در حاشیه راه‌اندازی این سامانه گفت: سامانه خودارزیابی روانشناختی به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی - اجتماعی ناشی از بحران کرونا، توسط سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شده و با این شیوه رصد و پایش آسیب‌های ناشی از این بیماری امکان‌پذیر خواهد شد.

وی بیان‌کرد: دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی  در قالب طرح محب ، سامانه "خودارزیابی وضعیت روانشناختی" را طراحی نموده تا در این چرخه ، خدمات به صورت سطح بندی و سیستم ارجاعی ارائه شود و افراد با مراجعه به سامانه ضمن تکمیل اطلاعات جمعیت شناسی، به سوالات تخصصی مطرح شده، پاسخ‌های مناسب ارائه کنند.

او در رابطه با نحوه مشارکت در سامانه خودارزیابی افزود: افراد با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خودارزیابی روانشناختی، کد شناسه خدمت دریافت کرده و از طریق تماس با صدای مشاور(۱۴۸۰) از خدمات تخصصی بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، در صورت تشخیص روانشناسان چنانچه خدمات تخصصی برای فرد مورد نظر نیاز باشد، توسط مشاوران و متخصصان  امر به مراکز تخصصی سازمان ارجاع داده می‌شوند.

ستاری با بیان اینکه فرایند چرخه روانشناختی تا دستیابی نتایج مطلوب ادامه می‌یابد ، گفت: کلیه مراحل خدمات کاملا بصورت رایگان به همشهریان ارائه شده و بر این اساس افراد می‌توانند با مراجعه به آدرس CORONA.BEHZISTI.IR از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند.

ارتقای کیفیت زندگی، کاهش تاثیرات منفی روانی و مدیریت و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی از جمله نتایج مثبت این سامانه هستند که از این طریق می‌توان در تحقق ارتقای سلامت روانی شهروندان موثر واقع شد.

کد خبر 15592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد