پرهیز از اقدامات پراکنده در مناطق دچار بلایای طبیعی را اجتناب ناپذیر دانست

جلسه ویدیو کنفرانس ستاد مدیریت بحران استان کرمان با موضوع بررسی اقدامات انجام شده در سیل اخیر منطقه جنوب و شرق استان کرمان با حضور استاندار ، مدیران ادارات و سازمان ها و فرمانداران در استانداری برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ، عباس صادق زاده مدیرکل در این جلسه ویدئو کنفرانس در تشریح اقدامات بهزیستی در جریان سیل گفت : پنج هزار و 476 مددجو و افراد دارای معلولیت خسارت دیده از وقوع سیل در شهرستان های رودبار جنوب ، قلعه گنج ، منوجان ، عنبرآباد ، رودبار ، کهنوج و ریگان توسط تیم های اورژانس اجتماعی و مداخلات روانی – اجتماعی دربلایای طبیعی شناسایی شدند .
وی از تخریب و خسارت به 15 مهدکودک در این مناطق خبر داد و افزود: هفت منزل مسکونی به طور کامل و بخشی از ساختمان 370 منزل مسکونی نیز دچار خسارت شده است .
صادق زاده با بیان اینکه دام و احشام مددجویان و همچنین محدود مزارع این گروه نیز دچار خسارت شده ؛ مجموع کمک های نقدی و غیر نقدی را 7 میلیارد و 920 میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت این کمک ها از محل اعتبارات بهزیستی – مشارکت های های مردمی و بیناد مستضعفان تامین شده است .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به وقوع مکرر بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله در استان کرمان تجمیع خدمات سازمان ها و پرهیز از اقدامات پراکنده را اجتناب ناپذیر دانست و بر پرهیز از موازی کاری و توزیع  کمک های عادلانه بین مردم منطقه تاکید کرد .

گفتنی است در این جلسه مصوب شد کمیته ای با عضویت بهزیستی ، هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل تا در صورت وقوع حادثه ، استانداری کرمان نحوه ورود و مداخله در منطقه بحران دیده را مدیریت کند.

کد خبر 15579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد