جبران ضررهای اقتصادی مهدهای کودک در پی تعطیلات اخیر

مدیرکل بهزیستی استان همدان از جبران ضررهای اقتصادی مهدهای کودک در پی تعطیلات اخیر خبر داد.

حمیدرضا الوند در گفت و گو با خبرنگار قلم به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی بهزیستی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخت و در این راستا گفت: بهزیستی در حمایت از افراد تحت پوشش در روزهایی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم، ۱۱ اقدام شاخص داشته است.

رئیس ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با بیمارهای واگیر بهزیستی استان همدان با اشاره به ارائه کمک هزینه ۲۵۰ هزار تومانی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده به معلولان شدید و خیلی شدید زیرپوشش بهزیستی همدان بیان کرد: برآن شدیم تا به مراکز شیرخوارگاه های زیرپوشش و سایر مراکزی که در این ایام، افراد حاضر در آن ها جز گروه های آسیب پذیر هستند، کمک کنیم و آن ها را جامعه هدف برنامه های خود قرار دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در ادامه صحبت های خود به پرداخت سرانه ۷۰۰ هزار تومانی جهت تهیه مواد بهداشتی به مراکز شبانه روزی تحت نظارت این اداره پرداخت و گفت: در این ایام، کمک هزینه ای بالغ بر ۵ میلیون تومان نیز به کمپ‌های درمان اعتیاد در استان همدان اختصاص یافته و پرداخت شده است.

این مسئول از تمدید مهلت مجوز مراکز و موسسات زیر پوشش تا تیرماه ۹۹ خبر داد و گفت: سامانه تلفنی ۱۴۸۰ برای ارائه مشاوره روانشناسی به خانواده ها در حال حاضر در حال فعالیت است.

وی در این راستا با تاکید بر این که ارتقای سلامت اجتماعی از رسالت‌های سازمان بهزیستی است، عنوان کرد: در فضای به وجود آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰ علاوه بر ارائه خدمات روانشناختی در حوزه‌های مختلف به صورت ویژه جهت کاهش استرس و اضطراب ناشی از بروز این بیماری ارائه خدمت می‌کند بدین ترتیب در حال حاضر همه روزه خط مشاوره ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ به صورت اختصاصی به مشکلات روان‌شناختی مثل استرس و اضطراب در زمینه ویروس کرونا می‌پردازد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان ضمن اشاره به سامانه تلفنی بیان کرد: تعطیلی مهدهای کودک، مراکز روزانه توانبخشی، برنامه‌های مراقبت در منزل در ابتدای اسفندماه به منظور مصون‌سازی خدمت‌گیرندگان جز برنامه های اصلی مان بوده است که در این راستا، با توجه به تعطیلی مهدهای کودک از اسفندماه سال گذشته تاکنون، ضرر اقتصادی مهدهای کودک جبران خواهند شد.

الوند با بیان این که نقش اساسی برنامه‌های حمایتی و توانمند سازی بهزیستی در خصوص کودکان کار و خیابان کاملا مشهود است، ادامه داد: تیم اورژانس اجتماعی شهرستان همدان با حضور در اماکن پرتردد اقدام به توزیع ماسک و وسایل بهداشتی بین کودکان کار نموده و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه داده‌اند از سویی با ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی توسط سازمان بهزیستی کشور کار شناسایی کودکان درمحل انجام و آموزش عملی پیشگیری از ابتلا توسط کارشناسان به کودکان شناسایی شده ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در پایان این گفت و گو به حضور مترجم زبان اشاره برای ارتباط با بیماران در بیمارستان‌های کشور اشاره کرد و به تشریح اقدامات انجام شده در جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا در افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب‌ها پرداخت.

خبرنگار شکیبا کولیوند

کد خبر 15566

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد