توانمندسازی مددجویان بهزیستی در راستای تحقق شعار سال است

مدیر کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به هدفگذاری برای تحقق شعار جهش تولید، گفت: رسالت اصلی این سازمان توانمندسازی، بازتوانی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت پوشش است.

به گزارش روابط عمومی بهزیسی استان قزوین ،علیرضا وارثی افزود: این سازمان در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر از جمله کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و معلولان تلاش دارد تا برنامه‌های متنوع و کارآمدی را برای توانمندسازی اقشار هدف به کار گیرد.
وارثی افزود: مددجویان بهزیستی با ایجاد کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی می‌توانند نقش موثری در جهش تولید ایفا کنند.
وی با بیان اینکه بهزیستی ۱۵۰‌ نوع خدمات به جامعه هدف ارائه می‌دهد، اظهار داشت: خدمات این سازمان نسبت به سایر نهادها و سازمان‌های خدماتی و حمایتی در سطح گسترده در حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری، اشتغال و مشارکت‌های مردمی خلاصه شده است.
این مسوول، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و معلولان را جامعه هدف بهزیستی دانست و افزود: مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های سازمان بهزیستی در استان ارائه خدمات توانمندسازی و توان بخشی بوده و پایدارسازی کسب و کارهای خرد جامعه هدف نیز در دستور کار قرار دارد.
وی ،ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان را از دغدغه‌های اصلی بهزیستی استان دانست و افزود: به همین منظور برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به جامعه هدف ارائه می‌شود و تقویت مهارت‌های فنی و بازتوانی آنها مدنظر قرار دارد.
وارثی با اشاره به استقلال مالی ۱۱۰ هزار مددجو و خانواده‌های تحت پوشش این سازمان در استان، تصریح کرد: به همین منظور با نظارت بر طرح اشتغالزایی مددجویان تلاش می‌کنیم استقلال مالی آنها را حفظ کرده و گام‌های بلندی را برای توانمندسازی آنها برداریم.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خودکفایی مددجویان را از برنامه‌های اصلی و اولویت دار این اداره کل عنوان کرد و افزود: این سازمان در کنار حمایت‌ها و ارایه خدمات تخصصی به جامعه هدف، خودکفایی و استقلال مالی مددجویان را در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان اینکه از مهمترین راهبردهای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه ارائه خدمات مالی خرد است، افزود: این خدمت افراد را به سمت سرمایه گذاری‌های متمرکز و کارهای گروهی سوق می‌دهد و معلولان می‌توانند با دریافت وام‌های اشتغالزایی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد به یک اقتصاد کلان دست یابند.
وارثی تصریح کرد: هم اکنون بیش از سه هزار نفر سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی استان قرار داشته و مستمری دریافت می‌کنند.
۲۶ هزار معلول در استان قزوین تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

کد خبر 15548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد