در شرایط کنونی پرداخت های نقدی بین اقشار نیازمند به لحاظ روانی – اجتماعی و اقتصادی مقرون به صرفه است

جلسه ستاد مشارکتهای مردمی استان کرمان در موضوع کنترل ویروس کرونا با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری– مدیرکل بهزیستی استان و مدیران ادارات وسازمان ها در استانداری کرمان با هدف جلوگیری از برپایی مراسم و جشن های شعبانیه و هدایت نیات خیرخواهانه مردم به سمت پیشگیری از شیوع کرونا برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی با تشریح نقش کلیدی و مهم تشکل های مردم نهاد در جذب مشارکتهای مردمی گفت : تشکل های مردم نهاد به دلیل شناخت عمیق آنان از نیازهای قشرهای آسیب پذیر، از روش های سریع و دقیق برای توزیع به موقع کمک ها بین نیازمندان واقعی  استفاده می کنند .
وی در موضوع تامین مایحتاج اقشار آسیب پذیر که امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات معیشتی شده اند ، اظهار داشت : تجربه سال های اخیر در بهزیستی ثابت کرده است که پرداخت های نقدی به حساب افراد نیازمند نسبت به خرید کلی ،  بسته بندی و توزیع بین این افراد و خانواده ها به لحاظ روانی – اجتماعی و مالی مقرون به صرفه است .
ایشان در تشریح دلایل مقرون به صرفه بودن پرداخت های نقدی گفت : اول اینکه فرد یا خانواده نیازمند احساس مثبتی به زندگی دارد چرا که می تواند خود برای خرید اقلام مورد نیاز تصمیم گیری کند . دوم اینکه  کسب وکارهای خُرد منطقه و محله  رونق می گیرد و از همه مهمتر خرید ، بسته بندی  و توزیع مواد غذایی یا هرکالای دیگری علاوه بر اینکه بار مالی دارد می تواند  عامل شیوع بیماری کرونا باشد . 
 صادق زاده در تشریح اقدامات کمیته پیشگیری و کنترول ویروس کرونا در بهزیستی استان کرمان گفت : از یک هزار و ٣۴٩ مرکز دارای مجوز از بهزیستی استان کرمان افراد مقیم  ۱۴٩ مرکز شبانه روزی از ابتدای ویروس کرونا در قرنطینه هستند که تا کنون یک هزار و ۶٨٩مرتبه این مراکز  ضدعفونی شده اند .
وی از وجود ۴٢ موسسه خیریه فعال در مقابله با ویروس کرونا در سطح استان کرمان خبر داد و یاد آور شد : ۱۱ موسسه در تولید ماسک وسایر اقلام بهداشتی خدمت می کنند که دوخت و ت4۴٢۱۱٧٢هزار ماسک و ٢۰ هزار و ٣۰۰ گان ، سرپوش ، پاپوش و ساق دست توسط این خیریه ها انجام شده است .
 مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه های پسا کرونا ، با بیان اینکه در حال حاضر ساعت کاری خط مشاوره ۱۴٨۰ از ۱٢ به ۱۶ ساعت افزایش یافته ، برای ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی اعلام آمادگی کرد و افزود : باید برای بعد از این بحران نیز از هم اکنون برنامه ریزی کنیم .

کد خبر 15532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد