۱۹ درصد تماس‌های خط مشاوره بهزیستی آذربایجان شرقی در مورد کرونا بوده است

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: از آغاز فروردین ماه، ۱۹ درصد از تماس‌های مردم استان با صدای مشاور(سامانه ۱۴۸۰)، در مورد کرونا بوده است.

فرگل صحاف در کمیته روزانه پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار استان، با اشاره به تلاش کارشناسان صدای مشاور استان جهت حفظ آرامش در جامعه و کاهش استرس ناشی از کرونا، از افزایش ساعات کاری این مرکز خبر داد.

وی افزود: با توجه به رسالت بهزیستی مبنی بر افزایش سطح سلامت روان جامعه، درحال حاضر ۱۷ مشاور در سه شیفت کاری از ساعت هشت صبح تا ۲۴ در حال ارائه خدمات به هم استانی‌های عزیز هستند.

وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش خدمات دفتر اعتیاد این اداره کل از آسیب پذیرترین گروه‌های اجتماعی از نظر ابتلا به بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های عفونی هستند که از ابتدای طرح موضوع پیشگیری و کنترل شیوع کرونا، این گروه به صورت خاص مورد توجه مسئولان و سیاستگزاران سازمان قرار گرفته‌ است.

صحاف در این خصوص گفت: در این رابطه ۳۴ مرکز درمان و بازتوانی سرپایی وابستگی به مواد در سراسر استان با رعایت اصول پیشگیری از بیماری و انجام مراقبت‌های لازم از کارکنان و بیماران، به منظور پرهیز از مراجعه مکرر بیماران، ضدعفونی مکرر مراکز و تب سنجی بیماران فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ مرکز بهبودی و بازتوانی معتادان در استان اظهار کرد: علاوه بر تخصیص مبلغی بالغ بر ۵۷ میلیون ریال به هر یک از مراکز مذکور جهت خرید اقلام و لوازم بهداشتی، تمامی مراکز موظف به آماده سازی و تجهیز اتاق قرنطینه و اتاق بیمار شده‌اند.

وی با بیان این‌که کوچکترین علایم بیماری در این مراکز به دقت مد نظر بوده و ویزیت پزشک و تب سنجی روزانه در حال انجام بوده و در صورت بروز مشکل در اسرع وقت با نزدیکترین مرکز بهداشتی در ارتباط خواهند بود، گفت: تمامی ملاقات‌ها، مرخصی‌ها و خروج از مراکز لغو شده و نظارت‌ها به دقت در حال انجام است.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان در خصوص فعالیت مرکز اجتماع درمان مدار یا اقامتی بلند مدت بیماران وابسته به مواد استان در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا نیز افزود: اختصاص مبلغ ۵۷ میلیون ریال به هر یک از مراکز سرپناه شبانه، مراکز گذری، تیم سیار مستقل و مرکز سیار(موبایل سنتر) جهت خرید اقلام بهداشتی از سایر اقدامات این اداره کل در راستای پیشگیری از شیوع کرونا است.

وی با بیان این‌که در مجموع یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال به مراکز زیر نظر معاونت امور پیشگیری این اداره کل طی دو ماه اخیر تخصیص داده شده است، یاداور شد: خودرو سیار با مراجعه به مناطق حاشیه شهر نسبت به توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های غذایی و آموزش نکات بهداشتی اقدام می‌کند.

کد خبر 15529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد