انجام غربالگری هوشمند پیشگیری از آسیب‌های روانی _ اجتماعی ناشی از کرونا

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان از فعالیت سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران کروناویروس برای عموم افراد جامعه خبرداد.

امیر کوکائیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، در تشریح فعالیت این سامانه، بیان کرد: سامانه http://corona.behzisti.ir به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی _ اجتماعی ناشی از بحران کروناویروس، توسط سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه پس از طرح سوالات ابتدایی، در صورت شناسایی افراد مشکوک به اختلال روانشناختی و یا هم‌وطنان نیازمند به انجام مشاوره، آن‌ها را به خط تلفنی ۱۴۸۰ متصل می‌کند، گفت: این سامانه پس از شناسایی افراد مشکوک و نیازمند به مشاوره، اطلاعات بیشتری را همانند شماره تلفن و کد ملی از آنان اخذ کرده و سپس کد شناسه‌ای را که در آن، سامانه براساس پاسخگویی افراد به سوالات، نوع اختلال را شناسایی کرده است به مراجعه کننده تحویل می‌دهد.

کوکائیان ادامه داد: پس از ارتباط افراد با خط ۱۴۸۰، مشاوران حاضر در این سامانه براساس کد شناسه مراجعه کنندگان، خدمات روانشناختی مورد نیاز را به آن‌ها ارائه می‌دهند؛ درصورت نیاز و تشخیص مشاوران خط ۱۴۸۰، این افراد برای مراجعه حضوری به مراکز روانشناسی مشخص هدایت می‌شوند.

کد خبر 15523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد