۵۲۰ معتاد متجاهر از مراکز ماده ۱۶ بهزیستی ترخیص شده‌اند/ هیچ‌گونه مداخله‌ای در بستری و ترخیص معتادان نداریم

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: با حکم قاضی حدود ۵۲۰ معتاد متجاهر که در مراکز ماده ۱۶ زیر نظر بهزیستی فعال هستند، ترخیص شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، «امین شاهرخی» مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره رها شدن ۴ تا ۵ هزار معتاد با تعطیلی مراکز ماده ۱۶ در خیابان گفت: معتادان متجاهر که در مراکز نگهداری می‌شدند شامل دو بخش هستند، بخشی از آنها مربوط به مراکز ماده ۱۶ است که زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند و بخشی از آنها مربوط به مراکز فشافویه هستند که زیر نظر سازمان زندانها و پلیس فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: معتادان متجاهر با حکم قاضی توسط پلیس جمع آوری و در مراکز ماده ۱۶ بهزیستی یا مراکز فشافویه و مهر سروش بستری و با حکم دادستانی نیز ترخیص می‌شوند و ما هیچ گونه مداخله‌ای در بستری و ترخیص این افراد نداریم و مداخله ما تنها در نگهداری این افراد است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: فقط ۵۲۰ نفر در این مدت از مراکز ماده ۱۶ نگهداری معتادان متجاهر که زیر نظر بهزیستی فعال هستند با حکم قاضی ترخیص شده‌اند و  آماری از معتادان ترخیص شده از مراکز زیر نظر سازمان زندان‌ها و پلیس ندارم.

شاهرخی با بیان اینکه حدود ۱۴ موبایل ون به همراه تیم‌های سیار هر روز به پاتوق‌ها سرکشی می‌کنند، تصریح کرد: در تمام این ایام تعطیلات نوروز همکاران ما در معاونت پیشگیری تعطیلی نداشتند و در حال ارائه خدمات به معتادان متجاهر رها شده بوده‌اند. ما هم در هنگام ترخیص به معتادان متجاهر آموزش‌های لازم به همراه مواد ضدعفونی کننده برای جلوگیری از ابتلا به کرونا به آنها داده‌ایم. همچنین هر روز توسط تیم‌های سیار و موبایل ون‌ها به پاتوق‌ها مراجعه کرده و آموزش‌های لازم به همراه مواد ضدعفونی کننده و وسایل بهداشتی به آنها داده شده است.

منبع : ایلنا

کد خبر 15521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد