آسیب کرونا به کسب‌وکارهای خُرد زنان سرپرست خانوار

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی از آسیب دیدن بسیاری از کسب‌وکارهای خُرد زنان سرپرست خانوار بر اثر شیوع کرونا خبر داد و با اشاره به مشکلات ناشی از تورم و تأثیر آن بر عملکرد سازمان بهزیستی درباره این مسئله ابراز نگرانی کرد.

حبیب‌الله مسعودی‌فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، در گفت‌وگو با ایکنا، از آسیب دیدن کسب‌وکارهای خرد بسیاری از زنان سرپرست خانوار بر اثر  شیوع کرونا خبر داد و گفت: آسیب زیادی به این کسب‌وکارها وارد شده و بهزیستی نگران أمین هزینه و اشتغال این بانوان است.  

مسعودی‌فرید به تورمی که در سال ۹۸ با آن مواجه بودیم و به تأثیرات آن بر عملکرد سازمان بهزیستی در سال جدید نیز اشاره کرد و ادامه داد: افزایش قیمت‌ها در کنار اتفاق‌هایی مانند سیل و زلزله فشار بسیار زیادی به سازمان وارد کرد؛ اگر در گذشته با دو تا سه میلیون کمک می‌توانستیم ودیعه مسکن مددجویان را تأمین کنیم، اکنون به بودجه چند برابری نیاز داریم. اگر در اوایل سال گذشته با هزینه یک میلیون تومانی خرابی یخچال یا لوازم خانگی مددجویان مرتفع می‌شد، اکنون دیگر چنین امکانی وجود ندارد و این امر به سازمان بهزیستی از نظر مالی فشار زیادی را وارد می‌کند.

وی به اهمیت توجه بیشتر به مهدهای کودک در کشور پرداخت و توجه به این مراکز را از اولویت‌ها و برنامه‌های سال جاری این سازمان برشمرد و گفت: به رسمیت شناختن آموزش‌ها در مهدهای کودک و تغییر رویکرد این آموزش‌ها به سمت آموزش مهارت‌های زندگی اقدامی است که در سال جاری انجام خواهیم داد تا کودکان در سنین بالاتر آمادگی بیشتری داشته باشند و به سمت یادگیری زندگی درست‌تر اجتماعی حرکت کنند.

مسعودی‌فرید در خصوص مشکلاتی که در حال حاضر در مهدهای کودک وجود دارد، ابراز کرد: بسیاری از مهدهای کودک استیجاری هستند و همین امر مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است. باید دولت از آنها حمایت کند، چراکه در کشور سیاست‌های افزایش جمعیت را داریم و از سوی دیگر والدین به دلیل شرایط اقتصادی مجبورند مدت زمان زیادی در بیرون از خانه کار کنند. پس باید محل‌هایی برای نگهداری کودکان وجود داشته باشد؛ همچنین، نباید فراموش کرد که بیشترین زمان‌ رشد کودکان در مهدهای کودک می‌گذرد و حاکمیت باید از مهدهای کودک حمایت کند و این امر به معنای حمایت از رشد جمعیت و رشد اقتصادی و حضور کودکان والدین شاغل در محیط امن آموزشی است.

کد خبر 15513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد