بهزیستی چهارمحال وبختیاری ۸.۲ میلیارد ریال برای مقابله با کرونا هزینه کرد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت:تاکنون ۸ میلیارد و ۲۹۰میلیون ریال برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط بهزیستی استان هزینه شده است.

معصومه محمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان بهزیستی کشور و تشکیل ستاد پیشگیری از ویروس کرونا، این اعتبار در قالب کمک هزینه خرید اقلام بهداشتی و ضدعفونی برای مددجویان توانبخشی، کودکان کارو خیابانی، فرزندان مراکز شبه خانواده، مراکز شبانه‌روزی، مراکز ترک اعتیاد و بیماران ضایع نخاعی و بیماران ترخیص شده از مراکز هزینه شده است.

به گفته وی، این میزان اعتبار در قالب ۲ مرحله پرداخت کمک هزینه خرید اقلام بهداشتی برای مددجویان این مراکز واریز شده است.

سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: ۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال از این میزان برای ۶۳۶ معلول در ۱۶ مرکز شبانه‌روزی استان در اسفندماه سال گذشته و فروردین امسال پرداخت شد.

وی ،از پرداخت ۳۴۰ میلیون ریال اعتبار به مراکز آسیب‌ها، یک میلیارد ریال به حوزه پیشگیری، یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال نیز به معلولان ضایع نخاعی خبر داد.

به گفته وی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای بیماران ترخیصی از مراکز شبانه‌روزی، یک میلیارد ریال نیز برای تهیه اقلام بهداشتی جهت اداره بهزیستی هزینه شده است.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهارداشت:هم‌اکنون ۱۶ مرکز شبانه‌روزی، نگهداری سالمندان، معلولان، کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست در استان فعال است، که برای مقابله با گسترش این ویروس در مراکز شبانه‌روزی، مددجویانی که دارای سرپرست بودند از مراکز ترخیص و مددجویان بی‌سرپرست، بدسرپرست و بی‌هویت در مراکز نگهداری می‌شوند.

محمدی، با تاکید بر اینکه پذیرش افراد جدید در مراکز نگهدای معلولان و سالمندان و کمپ‌های ترک اعتیاد تا اطلاع ثانوی ممنوع است، افزود: مواردی که با صدور رای از سوی دادستان باشد پس از انجام آزمایش‌های لازم این پذیرش انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: بهزیستی استان با زیرپوشش داشتن بیش از ۳۲ هزار معلول و ۳ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار، در راستای پیشگیری از ویروس کرونا برنامه‌های حمایتی و آموزشی متفاوت تاکنون برگزار کرده است.

به گفته وی، برگزاری دوره‌های آموزش مراقبت‌های شخصی و خودکنترلی برای مسوولان فنی و کادر مراکز شبانه‌روزی ، همچنین زنان سرپرست خانوار و کارکنان سازمان از مهمترین‌برنامه‌های آموزشی بهزیستی استان است.

به گزارش ایرنا، بیماری ویروسی کرونا یا کووید ۱۹ اکنون در بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است که این مساله، سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر و جلوگیری از اجتماعات و سفرهای غیرضرور از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

کد خبر 15511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد