اجرای طرح های آموزش پیشگیری از بیماری کرونا در پاتوقها و محل استقرار معتادین کارتن خواب

در این ایام با احتساب افراد تکراری به ۱۱ هزار نفر معتاد و ۴۸۰۰ نفر ساکنین محلات پرخطر خدمات ذکر شده ارائه گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : دکتر «اسدالله حیدری » مدیرکل بهزیستی استان در این خصوص گفت : برگزاری ۲۰ جلسه ( جلسات کمیته پیشگیری از کرونا , کارشناسان داخلی حوزه ستادی , معاونین و کارشناسان شهرستانی , نمایندگان مراکز و موسسات) در خصوص هماهنگی در اجرای برنامه های پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در سازمان و خارج از سازمان انجام پذیرفت.

وی تاکید کرد :ضدعفونی وگندزدایی فضای داخلی و بیرونی مراکز تحت نظارت حوزه پیشگیری بصورت روزانه در حال انجام است و طراحی فرم های نظارتی و بیماریابی از مراکز اقامتی و اخذ اطلاعات به صورت روزانه از وضعیت سلامت افراد مقیم و خدمت گیرنده در مراکز از دیگر اقدامات حوزه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بود.

دکتر حیدری در خصوص اعتبار تامین شده در جهت مقابله با کرونا ویروس افزود : خرید لوازم پیشگیری به مبلغ یک میلیاردوپانصومیلیون ریال و توزیع بین ۱۲۲ مرکز شامل محول ضد عفونی بدن ،ماسک ، دستکش ، محلول ضد عفونی سطوح از اقدامات ماثر ما در جهت مقابله با این بیماری بود.

وی ادامه داد : در این میان مبلغ سه میلیارد وهشتصدوپنجاه میلیون ریال کمک هزینه خرید لوازم بهداشتی و پیشگیری از بیماری به ۷۷ مرکز اقامتی میان مدت اختصاص یافت و همچنین مبلغ هشتصدوشصت میلیون ریال به کلیه مراکز درمان و کاهش اعتیاد بابت کمک هزینه خرید لوازم پیشگیری پرداخت گردید.

وی افزود : اجرای طرح آگاه سازی و آموزش پیشگیری از بیماری کرونا در پاتوقها و محل استقرار معتادین کارتن خواب توسط مراکز گذری ، ون سنتر ، دی آی سی ، تیم های ثابت و سیار با خرید لوازم بهداشتی وپیشگیرانه به مبلغ یک میلیارد وهشتصدمیلیون ریال در دستور کار قرار گرفت و خدماتی از قبیل غربالگری علایم اولیه بیماری ( تب سنجی و ارجاع به مراکز درمانی) ارائه آموزش در زمینه آگاهی از نحوه انتقال ، علائم ونحوه پیشگیری از بیماری توسط توزیع اقلام بهداشتی ( ژل دست , محلول ضد عفونی کننده محیط و سطوح, پد الکلی , دستکش و ماسک) ، ضد عفونی پاتوقها و الونک ها با دستگاه ، توزیع غذای گرم و آبمیوه یا میوه ، توزیع البسه مناسب ، تهیه و توزیع بروشور پیشگیری از بیماری کرونادر محلات و پاتوقهای معتادین ارائه شد.

این مقام مسئول از اجرای طرح آگاه سازی و آموزش پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ در محلات آسیب خیز و حاشیه شهر ها توسط گروه های همیار سلامت روان اجتماعی از طریق ۱۵ پایگاه در ۱۵ منطقه آسیب خیز خبر داد و گفت :این طرح با تامین مالی مبلغ یک میلیاردو هفتاد میلیون ریال اجرا گردید و همچنین ضمن تولید ۲۵۰۰ عدد ماسک توسط موسسه مهر مائده ۱۲۰۰ بسته پیشگیری شامل مواد ضدعفونی نیز در بین افراد ساکن در این مناطق توزیع گردید.

مدیرکل بهزیستی استان گفت : این بسته ها بین گروههای در معرض آسیب مناطق پر خطر در مناطق : حصارک، اسلام آباد، خط ۴ حصار، مناطق محمد شهر و ماهدشت شهرستان کرج , شهرک سیدجمال الدین نظرآباد, ملک آباد- مهدی آباد- سیف آباد و فاز ۴ شهر جدید شهرستان ساوجبلاغ, شهرک طالقانی- فلکه ۵ فردیس توزیع گردید.

وی افزود : مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی جهت ارائه خدمات مشاوره تخصصی استرس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا فعال شد و در این مدت تعداد مشاوران از ۱۰ نفر به ۱۴ نفر افزایش یافت و همچنین افزایش ساعات شیفت های کاری به ۳ شیفت از ۸ صبح تا ۱۲ شب انجام گردید که این مرکز به تعداد ۸۳۰ مورد مشاوره مرتبط با کرونا ویروس اقدام نمود.

وی تصریح کرد تمهیدات لازم جهت حضور مشاوران مرکز ۱۴۸۰ در روزهای جمعه و ایام تعطیل اندیشیده شد و کلیه مشاوران این مرکز آموزش های لازم پروتکل مشاوره تلفنی جهت نگرانی از شیوع کرونا را فراگرفته اند.

دکتر اسدالله حیدری در پایان گفت : در این ایام با احتساب افراد تکراری به ۱۱ هزار نفر معتاد و ۴۸۰۰ نفر ساکنین محلات پرخطر خدمات ذکر شده ارائه گردید.

کد خبر 15486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد