البرز ابداع کننده و مجری طرح هما

استان البرز ابداع کننده و مجری طرح هما ، برای آموزش هنرهای تجسمی در کشور بوده و آموزش های سراسری در کل کشور و همچنین برگزاری نمایشگاه های کشوری توسط این استان انجام میگردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان ، دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان به مناسبت روز جهانی اوتیسم در جمع خبرنگاران گفت : در تقویم ۱۴ فروردین روز جهانی آگاهی از اوتیسم نامگذاری شده است تا افراد عادی جامعه از اختلالات طیف اوتیسم بیشتر بدانند و در مواجه با این مسئله با آگاهی کامل برخورد نمایند.  

اوتیسم یک بیماری نیست بلکه یک اختلال رشدی در عملکرد مغز است و افراد مبتلا به اوتیسم سه نوع علامت را نشان می دهند: روابط اجتماعی ضعیف، مشکلاتی در ارتباط کلامی و غیرکلامی و علائق و فعالیت های محدود ، که این علائم در سالهای اول زندگی بروز می کند و به نظر می رسد که در سرتاسر زندگی ادامه پیدا می کند اگر چه داروی خاصی برای درمان اوتیسم وجود ندارد، ولیکن شروع زودتر آموزش ضروری است چرا که باعث موجب بهبود رشد اجتماعی و کاهش رفتارهای نامطلوب می گردد.

 مدیرکل بهزیستی استان در خصوص خدماتی که زیر نظر بهزیستی استان البرز برای توانجویان دارای اوتیسم ارائه می گردد گفت : مراکز آموزش و توانبخشی روزانه تحت نظارت بهزیستی در تمام ایام هفته از ۸ صبح تا ساعت ۱۳ به شکل مرکز محور و گروهی مجموعه ای از خدمات آموزشی ، توانبخشی ، روانشناختی و هنری را به کودک و خانواده ارائه میدهند و همچنین مراکز دیگری داریم که قادر به ارائه خدمات در منزل میباشند و این خدمات توسط تیم های تخصصی توانبخشی و آموزشی بصورت انفرادی در خانه به این افراد ارائه می گردد.

وی ادامه داد : مراکز حرفه آموزی که برای توانجویان سنین بالاتر طراحی شده و به امر حرفه آموزی می‌پردازند و همچنین مراکز تشخیص و غربالگری، که به امر تشخیص و شناسایی کودکان می پردازند نیز تحت نظارت سازمان بهزیستی در حال فعالیت میباشند.

مدیرکل بهزیستی استان با توجه به نوع خدمات ارائه شده در این مراکز گفت: این خدمات بصورت مرکز محور ، خانواده محور ، کلینیک محور ارائه میگردد و برخی از روش ها مانند ABA ،PECS،TEACCH،PRT،Intesisve Interaction ،PRT در این مراکز ارائه میگردد.

این مقام مسئول افزود : همچنین محتواهای ارائه شده شامل آموزش های شناختی ،آمادگی برای مدرسه ،خدمات گفتار درمانی ،خدمات کار درمانی ،خدمات مشاوره و اصلاح رفتار ، آموزش های خودیاری ، تمرینات هنری از قبیل موسیقی درمانی و هنر درمانی ، مشاوره خانواده و گروه درمانی خانواده میباشد.

دکتر حیدری گفت: استان البرز ابداع کننده و مجری طرح هما ، برای آموزش هنرهای تجسمی در کشور بوده و آموزش های سراسری در کل کشور و همچنین برگزاری نمایشگاه های کشوری توسط این استان انجام میگردد.

مدیرکل بهزیستی استان در پایان گفت : در این ایام با توجه به شرایط کنونی بوجود آمده فعالیت های مراکز به شکل مجازی با خانواده‌ها ادامه داشته و پس از پایان تعطیلات نوروز به شکل جدی تر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 15485

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد