سامانه پیشگیری از آسیب های روانی - اجتماعی ناشی از بحران ویروس کووید 19 راه اندازی شد

زنجان | مدیرکل بهزیستی استان زنجان از فعالیت سامانه خود ارزیابی وضعیت روان شناختی با هدف غربال گری سیستماتیک افراد با مشکلات استرس ، اضطراب و افسردگی در بحران شیوع ویروس کووید 19 خبر داد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با اشاره به اهمیت سلامت روان افراد جامعه و ضرورت کنترل اضطراب در مواقع بحران اظهار کرد :  در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش استرس در جامعه برخی از افراد دچار شرایط بحرانی شده و با حجم گسترده ای از ، ترس و اضطراب ناشی از بیماری روبرو هستند و عدم مداخله به موقع می تواند منجر به مشکلات روان شناختی دیگر در افراد شود.
وی با بیان اینکه هدف از راه اندازی این سامانه پیشگیری از آسیب های روانی - اجتماعی ناشی از بحران ویروس کرونا می باشد ، افزود : هم استانی های عزیز می توانند با مراجعه به سامانه خود ارزیابی وضعیت روان شناختی به نشانی http://corona.behzisti.ir پس از پاسخ به سوالات خود ارزیابی  و دریافت پاسخ وضعیت روان شناختی خود ، توصیه های کارشناسی علمی و روان شناختی را دریافت نمایند .
محمدی بیان کرد : سامانه خود ارزیابی وضعیت روان شناختی با غربال گری سیستماتیک افراد در مشکلات استرس، اضطراب و افسردگی که می توان گفت پایه برخی دیگر از مشکلات روان شناختی هم می باشد ، به عنوان یکی از محورهای ارجاع به صدای مشاور( خط1480) و پس از آن به مراکز مشاوره تخصصی مورد نظر است .
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای اسفندماه همزمان با خبر شیوع کرونا ویروس  تا کنون،  بیش از 1591 تماس تلفنی با خط 1480 صورت گرفته و خدمات مشاوره ای تلفنی به صورت رایگان در زمینه های فردی، خانوادگی ، کودک و نوجوان و مشاوره پیش از ازدواج و ... توسط  مشاوران و روان شناسان صدای مشاور  ارایه داده شده است که از این تعداد نزدیک به 200  تماس مرتبط با بیماری ویروس کووید 19 و استرس و نگرانی های ناشی از آن بوده است.
وی افزود:  جهت رفاه و ارتقاء سطح سلامت روان هم استانی های عزیز خط 1480 اداره کل بهزیستی استان زنجان در این ایام به صورت سه شیفت کاری از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل  فعال بوده و آماده پاسخگویی به هم استانی های عزیز می باشد.
 

کد خبر 15476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد