برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس ها طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا

در راستای استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردمی جلسه ویدئو کنفرانس استانی با موضوع طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا با حضور مدیر کل بهزیستی لرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان لرستان دکتر کرم یاری عصر امروز در جلسه ویدئو کنفرانس استانی که به ریاست استاندار لرستان و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی برگزار شد گفت: این جلسه به همت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ارائه راه کارهای مناسب جهت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردمی در مدیریت بیماری برگزار گردید.

وی هدف اصلی از برگزاری این جلسه را ساماندهی و مداخله هدفمند مادی و معنوی تشکل های مردمی در مدیریت بیماری کرونا و حذف آن از کشور در راستای اهداف، سیاست ها و مسائل فنی ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با رویکرد محله محوری عنوان نمود.

یاری با اشاره به افزایش تاب آوری جامعه با رویکرد آموزش، پیشگیری و درمان افزود: خط تلفنی ۱۴۸۰ این سازمان از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با ۱۷ کارشناس مجرب و برجسته بصورت شیفت، مشاوره و راهنمایی لازم را به تماس گیرندگان ارائه می نمایند.

این مقام مسئول افزود: از تعداد ۱۷۰۸ تماس با خط مشاوره تلفنی تعداد ۱۲۸۱ مورد در رابطه با اضطراب و استرس ناشی از کرونا بود.

وی از تماس روزانه ۱۵۰ نفر با خط ۱۴۸۰ خبر داد و گفت: حدود ۷۰ درصد تماس ها در خصوص کرونا و راههای غلبه بر استرس ناشی از آن است.

دکتر یاری همچنین از راه اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا توسط سازمان بهزیستی خبر داد و افزود: هموطنان عزیز با مراجعه به این سامانه به آدرس corona.behzisti.ir و تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی و پاسخ به سوالات روانشناختی، از میزان استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از بیماری کرونا مطلع می گردند.

یاری افزود: در این سامانه متناسب با نمره غربالگری کسب شده توسط افراد، توصیه های روانشناختی ارائه می گردد و در صورتی که نمره غربالگری بالاتر از حد طبیعی بود افراد می توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی؛ کد شناسه خدمت دریافت  نمایند و با صدای مشاور (۱۴۸۰) تماس بگیرند تا از خدمات تخصصی بهره مند شوند و چنانچه بر اساس  تشخیص و مصاحبه مشاوران و روانشناسان صدای مشاوره به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع می شوند.

مدیر کل بهزیستی لرستان شناسایی داوطلبین برخوردار از سلامت روحی و جسمی، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به شهروندان با کمک جامعه روانشناسی و تامین و توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی برای اقشار تحت پوشش با مشارکت خیرین را از جمله وظایف و ماموریتهای سازمان بهزیستی در این طرح عنوان نمود.
 

کد خبر 15471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلطانی IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    خدا قوت وخسته نباشید، دکتر یاری مدیر زحمت کش و جهادی دست مریزاد

خدمات الکترونیک پرکاربرد