راه اندازی سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا توسط سازمان بهزیستی

سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا در بهزیستی استان هم به همت مسئولان و متولیان صیانت از سلامت روانی افراد جامعه هدف و قطع زنجیره بیماری کرونا ویروس راه اندازی شد .

دکتر بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان در خصوص راه اندازی سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران کرونا ویروس گفت : این سامانه به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب های روانی - اجتماعی ناشی از این بحران، توسط سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده است که با این شیوه رصد و پایش آسیبهای ناشی از این بیماری امکان پذیر خواهد شد .

مدیرکل بهزیستی استان اظهارداشت : دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح محب ، سامانه «خود ارزیابی وضعیت روانشناختی» را طراحی نموده است تا در این چرخه ، خدمات بصورت سطح بندی و سیستم ارجاعی ارائه شود و افراد با مراجعه به سامانه ضمن تکمیل اطلاعات جمعیت شناسی ، به سوالات تخصصی مطرح شده در این سامانه ، پاسخ های مناسب ارائه نمایند .

وی در رابطه با نحوه مشارکت در سامانه خود ارزیابی خاطر نشان ساخت : افراد با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی ؛ کد شناسه خدمت دریافت می کنند و از طریق تماس با صدای مشاور(1480) از خدمات تخصصی بهره مند می شوند که در صورت تشخیص روانشناسان چنانچه خدمات تخصصی برای فرد مورد نظر نیاز باشد ، توسط مشاوران و متخصصین امر به مراکز تخصصی سازمان ارجاع داده می شوند.

ستاری افزود : فرایند چرخه روانشناختی تا دستیابی نتایج مطلوب ادامه می یابد و کلیه مراحل کاملاً بصورت رایگان به همشهریان ارائه می شود و براین اساس افراد می توانند با مراجعه به آدرس CORONA.BEHZISTI.IR از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

گفتنی است : ارتقای کیفیت زندگی، کاهش تاثیرات منفی روانی و مدیریت و پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی ازجمله نتایج مثبت این سامانه هستند که از این طریق می توان در تحقق ارتقای سلامت روانی شهروندان موثر واقع شد .

کد خبر 15458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد