در رسانه | پرداخت بیش از 4 میلیارد تومان اعتبار خرید اقلام بهداشتی به مراکز مختلف از سوی بهزیستی خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیش از 41 میلیارد ریال اعتبارات از سوی بهزیستی برای جبران هزینه های اقلام بهداشتی و حفاظتی به مراکز مختلف تجمعی شامل مراکز توانبخشی، مراکز پیشگیری و خانه و فرزندان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمید رضا پوریوسف در یازدهمین جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در مراکز تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی اظهار داشت: از تلاش همکاران مجاهدی که درایام نوروز تلاش کردند تا آرامش فکری و جانی در مراکز بهزیستی با توجه به انتظاری که از این بحران در ذهن‌مان بود رعایت شود و حداقل آمار را داشته باشیم تشکر و قدردانی می کنم.

 رییس کمیته پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا بهزیستی استان افزود: تاکنون 11 جلسه استانی و 70 کمیته شهرستانی به منظور پیشگیری از ویروس کرونا در بهزیستی خراسان رضوی برگزار شده که در واقع 81 کمیته استانی و شهرستانی تشکیل شده و تمامی دستور العمل ها و پروتکل های سازمان بهزیستی کشور، علوم پزشکی و وزارت بهداشت اجرا شده است.

پوریوسف با بیان این مطلب که تمامی موارد مشکوک در سامانه کرونای کشور ثبت شده است تصریح کرد: تا امروز 3 هزار و 100 اقدام در سامانه بهزیستی کشور ثبت شده و سعی کرده ایم هماهنگی و آموزش را به صورت مجازی و آنلاین با همکاران بهزیستی پیگیری کنیم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: پیگیری های زیادی داشتیم تا مراکز دولتی و غیر دولتی تجمعی در خصوص اقلام بهداشتی و ضدعفونی از قبیل ماسک، مایع شست وشوی دست و سطوح و دستکش کمبودی نداشته باشند.

پور یوسف اظهارداشت: بیش از 41 میلیارد ریال اعتبارات از سوی بهزیستی برای جبران هزینه های اقلام بهداشتی و حفاظتی به مراکز مختلف تجمعی شامل مراکز توانبخشی، مراکز پیشگیری و خانه و فرزندان پرداخت شده که رقم قابل ملاحظه ای است و بیشترین رقم به مرکز توانبخشی پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: کمک هایی شامل ماسک و لوازم بهداشتی از طریق سازمان ملل به ارزش 180 میلیون تومان در بین مراکز سالمندان استان توزیع شده است .

مدیر کل بهزیستی استان گفت:از اواسط اسفندماه شیفت های 1480 مشاوره تلفنی را تا ساعت 24 فعال کردیم تا کمکی به سلامت روان جامعه داشته باشیم و رسیدگی به وضعیت روحی و روانی افراد نیازمند به مشاوره تخصصی و خوشبختانه توانسته به کاهش اضطراب ونگرانی جامعه بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: طرح آموزش و توزیع بسته های حفاظتی و بهداشتی را در بین کودکان کار و خیابانی در چهارراه ها، معابر اصلی و مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار مشهد را اجرا کردیم که 26 تیم داوطلب تا امروز 5 هزار بسته را توزیع کردند وآموزش های خود مراقبتی و بهداشت فردی را نیز به کودکان آموزش داده اند.همچنین بسته های مواد غذایی و حمایتی بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

پوریوسف با اشاره به فعالیت کارگاه های تولیدی، گروه های همیار بهزیستی خراسان رضوی در ایام نوروز و بحران کرونا بیان کرد: تعداد زیادی از کارگاه ها وگروه های همیار و NGO های تحت پوشش بهزیستی در این ایام به تولید ماسک مشغول بودند که بالغ بر 40 هزار ماسک در روز تولید کرده اند.

وی در خصوص آموزش و توزیع بسته های بهداشتی  توسط تیم های سیار کاهش آسیب و مراکز در حاشیه شهر که بین معتادین متجاهر توزیع شده است افزود: 10 تیم در مشهد و یک تیم در نیشابور به پاتوق های معتادین سرکشی می کنند و تاکنون 1800 بسته بهداشتی بین این افراد توزیع شده و 15 پایگاه سلامت اجتماعی و سلامت روان در قالب 37 تیم در استان در محلات کار اموزش و توزیع بسته های بهداشتی و حفاظتی ویروس کرونا را انجام می دهند و در حال حاضر هزاران عدد ماسک و دستکش و مواد شست و شوی دست و سطوح توزیع شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با 300 مرکز تجمعی و 12 هزار فرد مقیم در مراکز به خاطر وجود معلولیت ها و آسیب های اجتماعی که دارند وضعیت خاصی را دارند و اکثر این افراد آسیب پذیر می باشند و  از طرفی تجمع این افراد در مراکز خود باعث تسهیل بیماری کرونا شده به همین جهت توجه زیادی به مراکز شده و از اینجا از اقدامات و تلاش های جهادگونه همکارانمان در مراکز دولتی و غیر دولتی، شیرخوارگاه ، مراکز اورژانس اجتماعی، مراکز کاهش آسیب ها، مراکز توانبخشی، درمان اعتیاد و خانه فرزندان قدردانی می کنم 

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد مردمی پشتیبانی و مقابله با ویروس کرونا در استان با حضور بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، بهزیستی خراسان رضوی تحت عنوان کمیته مراکز تجمعی تشکیل شده و لیستی از نیازمندی مراکزغیر دولتی جمع آوری شده تا مراکز دسترسی بیشتری به تهیه اقلام بهداشتی داشته باشند.

کد خبر 15450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد