در رسانه | تولید روزانه 40 هزار ماسک در کارگاه‌ها و گروه‌های همیار بهزیستی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت کارگاه‌های تولیدی گروه‌های همیار بهزیستی خراسان رضوی گفت: تعداد زیادی از کارگاه‌ها و گروه‌های همیار و گروه‌های مردم نهاد تحت پوشش بهزیستی در این ایام به تولید ماسک مشغول بودند که بالغ بر 40 هزار ماسک در روز تولید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزای فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، حمید رضا پوریوسف، در یازدهمین جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونای در مراکز تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: تا امروز سه هزار و 100 اقدام در سامانه بهزیستی کشور ثبت شده و سعی کرده‌ایم هماهنگی و آموزش را به صورت مجازی و آنلاین با همکاران بهزیستی پیگیری کنیم.

وی عنوان کرد: پیگیری‌های زیادی داشتیم تا مراکز دولتی و غیر دولتی تجمعی در خصوص اقلام بهداشتی و ضدعفونی از قبیل ماسک، مایع شست‌وشوی دست و سطوح و دستکش کمبودی نداشته باشند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیش از 41 میلیارد ریال اعتبار از سوی بهزیستی برای جبران هزینه‌های اقلام بهداشتی و حفاظتی به مراکز مختلف تجمعی شامل مراکز توانبخشی، مراکز پیشگیری و خانه و فرزندان پرداخت شده که بیشترین مقدار آن به مرکز توانبخشی پرداخت شده است.

پوریوسف با اشاره به اینکه کمک‌هایی شامل ماسک و لوازم بهداشتی از طریق سازمان ملل به ارزش 180 میلیون تومان در بین مراکز سالمندان خراسان رضوی توزیع شده است، ادامه داد: از اواسط اسفندماه شیفت‌های 1480 مشاوره تلفنی را تا ساعت 24 فعال کردیم تا کمکی به سلامت روان جامعه داشته باشیم.

توزیع 5000 بسته‌ بهداشتی  بین کودکان کار و خیابانی خراسان رضوی

وی افزود: طرح آموزش و توزیع بسته‌های حفاظتی و بهداشتی را در بین کودکان کار و خیابانی در چهارراه‌ها، معابر اصلی و مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار مشهد را توسط 26 تیم داوطلب انجام دادیم و تا امروز پنج هزار را توزیع کردند و  خود مراقبتی و بهداشت فردی را نیز به کودکان آموزش داده اند، همچنین بسته های مواد غذایی و حمایتی بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت کارگاه‌های تولیدی گروه‌های همیار بهزیستی خراسان رضوی در ایام نوروز و بحران کرونا بیان کرد: تعداد زیادی از کارگاه‌ها و گروه‌های همیار و گروه‌های مردم نهاد تحت پوشش بهزیستی در این ایام به تولید ماسک مشغول بودند که بالغ بر 40 هزار ماسک در روز تولید کرده‌اند.

پوریوسف در خصوص آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی توسط تیم‌های سیار کاهش آسیب و مراکز تجمع معتادان متجاهر، افزود: 10 تیم در مشهد و یک تیم در نیشابور به پاتوق‌های معتادین سرکشی می‌کنند و تاکنون هزار و 800 بسته بهداشتی بین این افراد توزیع شده و 15 پایگاه سلامت اجتماعی و سلامت روان در قالب 37 تیم در خراسان رضوی در محلات کار آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی و حفاظتی ویروس کرونا را انجام می‌دهند و در حال حاضر هزاران عدد ماسک و دستکش و مواد شست و شوی دست و سطوح توزیع شده است.

وی گفت: خراسان رضوی با 300 مرکز تجمعی و 12 هزار فرد مقیم در مراکز به خاطر وجود معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی که دارند وضعیت خاصی دارد و از طرفی تجمع این افراد در مراکز خود باعث تسهیل بیماری کرونا شده به همین جهت توجه زیادی به مراکز شده است.

انتهای پیام/ 70068

کد خبر 15444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد