در رسانه | پرداخت ۴۱ میلیارد ریال به مراکز بهزیستی خراسان رضوی برای مقابله با کرونا

مشهد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تا کنون بیش از ۴۱ میلیارد ریال برای جبران هزینه‌های اقلام بهداشتی و حفاظتی مقابه با کرونا به مراکز مختلف تجمعی شامل مراکز توانبخشی، مراکز پیشگیری و خانه فرزندان در استان پرداخت شده است.

حمید رضا پوریوسف روز دوشنبه در یازدهمین جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در مراکز تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۱ جلسه استانی و ۷۰ کمیته شهرستانی به منظور پیشگیری از ویروس کرونا در بهزیستی استان برگزار شده و تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های سازمان بهزیستی کشور، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت اجرا شده است.

وی اضافه کرد: تا امروز سه هزار و ۱۰۰ اقدام مقابله با کرونای بهزیستی خراسان رضوی در سامانه بهزیستی کشور ثبت شده و سعی کرده‌ایم هماهنگی و آموزش را به صورت مجازی و آنلاین با همکاران بهزیستی پیگیری کنیم.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: پیگیری‌های زیادی شده تا مراکز دولتی و غیر دولتی در زمینه اقلام بهداشتی و ضدعفونی از قبیل ماسک، مایع شست وشوی دست و سطوح و دستکش کمبودی نداشته باشند.
پور یوسف افزود: کمک‌هایی شامل ماسک و لوازم بهداشتی از طریق سازمان ملل به ارزش هزار و ۸۰۰  میلیون ریال نیز در بین مراکز سالمندان استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: از اواسط اسفندماه شیفت‌های خط تلفنی ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی تا ساعت ۲۴ هر شب فعال شده تا کمکی به سلامت روان جامعه کنیم و رسیدگی به وضعیت روحی و روانی افراد نیازمند به مشاوره تخصصی توانسته به کاهش اضطراب ونگرانی جامعه کمک کند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: طرح آموزش و توزیع بسته‌های حفاظتی و بهداشتی را در بین کودکان کار و خیابانی در چهارراه‌ها، معابر اصلی و مناطق حاشیه و کم برخوردار مشهد اجرا شده که ۲۶ تیم داوطلب تا امروز پنج هزار بسته را توزیع کرده وآموزش‌های خود مراقبتی و بهداشت فردی را نیز به کودکان آموزش داده اند.

پوریوسف با اشاره به فعالیت کارگاه‌های تولیدی، گروه‌های همیار بهزیستی خراسان رضوی در ایام نوروز و بحران کرونا افزود: تعداد زیادی از کارگاه‌ها ،گروه‌های همیار و سازمانهای مردم نهاد تحت پوشش بهزیستی در این ایام به تولید ماسک مشغول بودند که بالغ بر ۴۰ هزار ماسک در روز تولید کرده اند.
وی ادامه داد: ۱۰ تیم در مشهد و یک تیم در نیشابور به پاتوق‌های معتادان سرکشی می‌کنند و تاکنون هزار و ۸۰۰  بسته بهداشتی بین این افراد توزیع شده و ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی و سلامت روان در قالب ۳۷ تیم در استان در محلات، کار آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی و حفاظتی ویروس کرونا را انجام می‌دهند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با ۳۰۰ مرکز تجمعی و ۱۲ هزار فرد مقیم در مراکز به خاطر وجود معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی وضعیت خاصی را دارد و اکثر این افراد آسیب پذیر هستند.

پوریوسف افزود تجمع این افراد در مراکز ،خود باعث تسهیل بیماری کرونا شده به همین جهت توجه زیادی به مراکز شده است که باید از اقدامات و تلاش‌های جهادگونه همکارانمان در مراکز دولتی و غیر دولتی، شیرخوارگاه ها، مراکز اورژانس اجتماعی، مراکز کاهش آسیب‌ها، مراکز توانبخشی، درمان اعتیاد و خانه فرزندان قدردانی کرد.

کد خبر 15443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد