آذربایجان شرقی | افتتاح 76 طرح وپروژه بهزیستی استان به ارزش 11 میلیارد تومان

مدیرکل بهزیستی استان در نشست خبری خود از افتتاح 76 طرح و پروژه بهزیستی استان به ارزش 11 میلیار تومان به مناسبت هفته بهزیستی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی ، محسن ارشد زاده در این نشست که با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد؛با بیان اینکه در سال گذشته 285 میلیار تومان از محل اعتبارات و 100 میلیارد تومان از محل کمکهای مردمی در راستای اهداف و ماموریتهای بهزیستی توسط این اداره کل هزینه شده است افزود:11 درصد جمعیت استان در سن سالمندی به سر می برند و خوشبختانه بحث مراقبت از سالمندان در استان آذربایجان شرقی 99 درصد خانواده محور و 1 درصد در مراکز می باشد.

وی همچنین با اشاره به کاشت حلزون برای 35 نفر از افراد دارای معلولیت شنوایی ابراز داشت:هزینه دستگاه 100 میلیون تومان و هزینه عمل جراحی کاشت حلزون 6 میلیون تومان می باشد که بهزیستی کل هزینه دستگاه و 50 درصد هزینه عمل را تقبل می نماید.

فعالیت 17 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستانهای استان در راستای پیشگیری و مداخله در آسیب های اجتماعی ،سرپرستی 1920 کودک بی سرپرست و بد سرپرست 50 مورد فرزند خواندگی در سال 97 و بیمه اجتماعی 4 هزار تن از زنان سرپرست خانواد ،تحت پوشش بیمه آتیه ،قرار دادن 730تن از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست از نکاتی بود که ارشد زاده به آن اشاره نمود.

آغاز تدوین سند پیشگیری از الکل و آموزش 30 مربی در این راستا ،ارائه 202 هزار مورد خدمات مشاوره جامعه و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیبها و معلولیت ها از جمله پیشگیری از اعتیاد ،پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی نوزادان از برنامه های معاونت پیشگیری بهزیستی آذربایجان شرقی بود که توسط مدیر کل خاطر نشان گردید.

ارشد زاده همچنین با اشاره به امضاءتفاهم نامه ساخت 500 مسکن مددجویی و معلولین در روستا ها و شهرستانهای با بسیج سازندگی ،از تثبیت اشتغال برای 516/1 نفر از مددجویان تحت پوشش و ایجاد اشتغال جدید برای 2764 نفر از مددجویان در سال 97 خبر داده و افزود: هم اکنون مستمری مددجویان تحت پوشش از 162 هزار تومان برای یک نفر تا 520 هزار تومان برای خانواده های 5 نفری می باشد.

افزایش مناسب سازی از 30 درصد به 45 درصد ،کسب رتبه اول در سطح کشور در زمینه ثبت افراد تحت پوشش در سامانه هدفمندی یارانه ها در سال 97،و کسب رتبه نخست در جلب مشارکتهای مردمی از نکات حائز اهمیتی بود که ارشد زاده به آن اشاره نمود.

کد خبر 1544

خدمات الکترونیک پرکاربرد