دکترعلیرضا حاجیونی: انجام غربالگری اختلال اتیسم، تشخیص و ارائه مداخلات در سنین طلایی کودک الزامی است

روز جهانی معلولیت اوتیسم یادآور لزوم به رسمیت شناختن حقوق افراد دارای اوتیسم است. لذا دسترسی افراد دارای اوتیسم به ملزومات اقامتی و حمایتی نقطه‌ی عطفی برای توانمندسازی آنان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر ؛ همزمان با روز دوم آوریل(14 فروردین) ، روز جهانی آگاهی از اختلال اتیسم مدیرکل بهزیستی استان  با اشاره به افزایش این اختلال در جهان گفت : طیف اوتیسم (ASD) یکی از اختلالات عصبی رشدی است که با آسیب در تعاملات اجتماعی و رفتارها، علایق و حرکات کلیشه‌ای و تکراری شناخته می‌شود.
وی با توجه به مشکلات زیادی که این اختلال برای کودک، خانواده و جامعه به بار می‌آوردگفت: انجام غربالگری، تشخیص و ارائه مداخلات در سنین طلایی کودک، الزامی ست. این معلولیت رشدی در سه سال اول زندگی به عنوان دوران طلایی بطور کامل قابل تشخیص است و شناسایی ، درمان و رسیدگی به موقع  کودک را قادر می سازد تا به مدرسه برود  و مهارت‌های زیادی را بیاموزد.
دکتر حاجیونی  با اشاره به سختی هایی که والدین و خانواده هایی که افراد دارای اختلال اتیسم دارند متحمل میشوند، گفت: اختلال اوتیسم نیازبه خدمات تخصصی مستمر روانشناسی، کاردرمانی،  گفتاردرمانی، آموزشی و غیره دارد
مدیر کل بهزیستی استان در پایان تاکید کرد، روز جهانی معلولیت اوتیسم یادآور لزوم به رسمیت شناختن حقوق افراد دارای اوتیسم است. لذا دسترسی افراد دارای اوتیسم به ملزومات اقامتی و حمایتی نقطه‌ی عطفی برای توانمندسازی آنان است.

گفتنی است ؛ رنگ آبی بعنوان نماد رنگ اوتیسم انتخاب شده است، این رنگ (Light It Up Blue) نمایانگر حمایت از مبتلایان و توجه ویژه به نیازهای آنهاست. گرچه افراد اوتیستیک ارتباط سختی با دنیای خارج دارند اما طور دیگری مهربان هستند. لذا این مهربانی را در دل‌ آبی آسمانی‌ِ خود تکرار می کنند و روز 2 آوریل یادآور شناخت بیشتر از اوتیسم، افراد اوتیستیک و خانواده های آنان و روح مهربانی است که نیاز به درک، عشق، آموزش و حمایت دارد.

کد خبر 15422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد