پیام تبریک مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به مناسبت روز جهانی اُتیسم

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه به مناسبت روز جهانی اُتیسم پیام تبریکی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه دکتر رضوان مدنی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه به مناسبت روز جهانی اُتیسم پیام تبریکی را صادر کرد.

در این پیام آمده است:

۱۴ فروردین ماه ۹۹ مصادف با دوم آوریل روز جهانی اُتیسم می‌باشد که پیام آور لزوم آگاهی بیشتر از احوالات عزیزان دارای این اختلال بوده و درک کردن شرایط آنها را گوشزد می کند.اما آنچه حائز اهمیت است خدمت به این طیف دارای اختلال و فراهم نمودن شرایط برای حضور آنها در جامعه است. 

اُتیسم نوعی اختلال رشدی است که کودکان و بزرگسالان مبتلا به آن در ارتباطات کلامی، غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و بازی مشکل دارند. در این افراد حرکات تکراری 'دست زدن" پریدن" دلبستگی به اشیای خاص و یا مقاومت در برابر تغییر دیده می شود. هسته مرکزی اختلال در اُتیسم اختلال در ارتباط است.

موجب افتخار اینجانب و همکاران حوزه توانبخشی بهزیستی استان و مراکز غیردولتی است که تمام تلاشمان را بی منت در راستای ارائه خدمت به افراد دارای اختلال اُتیسم نموده ایم تا بتوانیم گام هایی در جهت آموزش پذیری این عزیزان برداریم.

امید است با همکاری همه جانبه افراد جامعه ، شاهد تغییر برخوردها نسبت به افراد دارای اتیسم و به رسمیت شناختن حقوق آنها باشیم.

دکتر فاطمه رضوان مدنی

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه

کد خبر 15420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد