پیام مدیر کل بهزیستی مازندران به مناسبت روز جهانی اگاه سازی  اوتیسم

مدیر کل بهزیستی مازندران با صدور پیامی روز جهانی آگاه سازی اوتیسم را گرامی داشت .


به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران متن پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی 
روز ۱۴ فروردین هر سال مقارن با دوم آپریل، یکی از روزهای ویژه در تقویم سازمان ملل است که بعنوان روز جهانی آگاه سازی اوتیسم نامگذاری گردیده است. 
در اینروز ، در سراسر جهان ، افراد گرد هم می آیند تا نیازها و رویاهای افرادی که با اوتیسم زندگی می کنند را برجسته نمایند. امروز ، همه ما به هر فردی که با اوتیسم زندگی می کند احترام می گذاریم.
ما به والدین ، ​​خواهران و برادران ، مادربزرگ ها ، پدربزرگ ها ، معلمان و سایر متخصصانی که پشتیبان کسانی هستند که در طیف اوتیسم زندگی می کنند عشق می ورزیم.
اما امروز همه ی ما باید بدانیم که اوتیسم ، هر روز بیشتر می شود . همچنین باید به یاد داشته باشیم که هرچند هدف ما افزایش آگاهی از اوتیسم است ، اما نیاز بزرگتر اجتماعی، فراتر از آگاهی است.
هنوز برای بسیاری از افرادی که با بیماری اوتیسم زندگی می کنند فرصتی برای تحقق کیفیت مناسب زندگی فراهم نشده است. امروز بیش از حرف زدن باید عمل کرد. متاسفانه بیشتر افرادی که مبتلا به اوتیسم هستند از نظر اشتغال و دسترسی به آموزش عمومی با کیفیت، از تبعیض برخوردار هستند. 
امروزه اوتیسم به عنوان یکی از در حال گسترش ترین اختلالات دوره کودکی شناخته می شود و افزایش شیوع آن در سال های اخیر باعث نگرانی متخصصین و برنامه ریزان آموزشی و بهداشتی جوامع بوده است.
از طرفی در سال های اخیر در کشور، اجرای برنامه های شناسایی بهنگام، آموزش والدین و برنامه های توانبخشی باعث شده است که این گروه بتوانند در جامعه حضور پررنگ تری داشته باشند و با قرارگیری در مسیر صحیح آموزش و درمان، پیشرفت های بسیار خوبی از خود نشان دهند.
همه ما از مسائلی که افراد مبتلا به اوتیسم هنوز با آن روبرو هستند آگاه هستیم. بیایید از فرصت اینروز استفاده کنیم تا سخن گفتن را در ایجاد تغییر معنی دار متمرکز کنیم.
با توجه به شعار سالجاری سازمان ملل متحد با عنوان" گذر به مرحله ی بزرگسالی"، زمان آن رسیده است که به هر یک از افراد در طیف اوتیسم، فرصت و اجازه ی موفقیت دهیم.
اینجانب ضمن قدردانی از تلاش های مجدانه خادمین این عرصه و خانواده های عزیز و صبور این افراد، اینروز را پاس داشته و امیدوارم با همگامی و همیاری یکدیگر بتوانیم در جهت توانمندی،استقلال و تلفیق هر چه بیشتر این افراد در جامعه گام های موثرتری برداریم.
دکتر فرزاد گوهردهی
مدیرکل بهزیستی مازندران

کد خبر 15417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد