از گشت‌زنی نیروهای اورژانس اجتماعی تا توزیع بسته‌های بهداشتی بین مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات مناسبی توسط بهزیستی استان کرمانشاه انجام گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه امروز (۱۳ فروردین) با حضور در استودیو سلامت شبکه استانی زاگرس به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط بهزیستی استان در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه با خدمات ایثارگرانه تمام نیروهای مراکز نگهداری شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی استان کرمانشاه، تاکنون مورد مثبتی از بیماری کرونا در این مراکز مشاهده نشده است و زحمات پرسنل این مراکز قابل تقدیر است.

 وی در ادامه با بیان اینکه با ابلاغ استاندار محترم، بهزیستی بعنوان مسئول کمیته حمایت های روانی- اجتماعی ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در استان معرفی شده است، گفت: در این زمینه اقدامات خوبی توسط بهزیستی صورت گرفته که از جمله آن فعالیت سامانه تلفنی(۱۴۸۰ صدای مشاور بهزیستی) است که با سه شیفت کاری و افزایش سه برابری نیروها از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ شب به همشهریان عزیز مشاوره های کاهش اضطراب ناشی از بیماری کرونا را ارائه می‌دهد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، صدای مشاور بهزیستی(۱۴۸۰) همچنین به همشهریان خدمات مشاوره ای در زمینه های مختلف دیگر حقوقی، تحصیلی، خانوادگی، فرهنگی و .. را ارائه می دهد و در این ایام که همشهریان محترم در قرنطینه خانوادگی می‌باشند نیز شاهد تماس هایی با این سامانه بوده ایم که بیشتر مربوط به مشکلات سازشی بین زوجین و اختلافات خانوادگی می باشد.

این مسئول همچنین تهیه پیام های روانشناسی و فایل های صوتی و انتشار آن در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های انجام شده در کمیته حمایت-روانی اجتماعی توسط بهزیستی برشمرد و از راه اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی توسط سازمان بهزیستی به آدرس corona.behzisti.ir خبر داد که همشهریان می توانند برای غربال گری سیتماتیک روانشناسی خود و خانواده به این سامانه مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از گشت زنی تیم سیار اورژانس اجتماعی(۱۲۳) در سطح محلات، تفرجگاه‌ها، ورودی و خروجی شهرها با هدف ارائه تذکرات و توصیه های بهداشتی، توزیع بروشور به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تاکید به مردم برای ماندن در خانه خبر داد و اظهار داشت: توزیع وسایل بهداشتی در بین کودکان کار و خیابانی، جامعه هدف بهزیستی و دیگر شهروندان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی است.

وی بیان داشت: تاکنون بیش از ۱۷ میلیاردریال اعتبار برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط بهزیستی استان هزینه شده و از سوی سازمان بهزیستی نیز برای مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان تخصیص یافته که برای تهیه وسایل بهداشتی، موادغذایی و افزایش دستمزد پرسنل هزینه شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از پرداخت عیدی و حق معیشت تمامی مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد و گفت: تلاش ما در بهزیستی افزایش امکانات حمایتی برای مددجویان است از جمله اینکه ۲ هزار بسته معیشتی شامل اقلام غذایی در سراسر استان بین مددجویان تحت پوشش به مناسبت فرا رسیدن سال جدید توزیع شد.

وی همچنین از صفر شدن پشت نوبتی‌های دریافت جهیزیه بهزیستی استان کرمانشاه به همت خیرین، استانداری و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در زمینه تامین مسکن مددجویان نیز ما با توجه به اینکه ۱۶۴ هزار مددجویان داریم ،امکان تهیه مسکن برای تمامی آنها نیست و اولویت ما خانواده های دارای دو معلول و بیشتر است که تاکنون توانسته ایم برای تعداد زیادی از این خانواده ها مسکن تهیه کنیم و ما از تمام ظرفیت کمک خیرین برای ساخت مسکن، اشتغال و تامین جهیزیه مددجویان با رعایت حفظ کامل امانت استفاده می‌کنیم.

کد خبر 15415

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد