دعوت بهزیستی ایلام از مردم برای ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران کرونا

مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به راه اندازی سامانه ملی خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا از عموم مردم برای شرکت در این ارزیابی دعوت کرد.

به گفته زهرا همتی، این سامانه با هدف غربالگری هوشمند عموم مردم برای تعیین سطح سه حالت افسردگی، اضطراب و استرس افراد توسط سازمان بهزیستی کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت سلامت روان افراد جامعه و ضرورت کنترل اضطراب در مواقع بحران، در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش استرس در جامعه این سامانه راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: سامانه مذکور به همت دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح محب (مشاوره و حمایت های روانی- اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت) طراحی که در قالب آن خدمات بر اساس سطح بندی اضطراب افراد ارایه می شود.

وی آدرس سامانه را به نشانی http://corona.behzisti.ir عنوان کرد و گفت: هر فرد با ورود به این سامانه به سوالات تخصصی پاسخ داده و متناسب با نمره غربالگری توصیه های روانشناختی لازم دریافت خواهد کرد.

وی با ذکر اینکه تمام خدمات این سامانه رایگان است افزود: افرادیکه بر اساس این سامانه دچار اضطراب بالا باشند با دریافت کد شناسه خدمت جهت دریافت خدمات تخصصی تر به مرکز صدای مشاور (۱۴۸۰) و در صورت نیاز سایر مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع می شوند.

وی افزود: این چرخه تا حصول نتیجه ادامه داشته و تمامی فرآیند خدمت به صورت رایگان ارائه می شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: راه اندازی این سامانه در شرایط بحرانی کنونی می تواند یاریگر مردم برای دریافت اقدامات تخصصی بوده و به سلامت روان خود بیشتر پرداخته و از ابتلا به بیماریهای روانی پیشگیری کنند.

کد خبر 15414

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد