ارائه بیش از ۵۰۰۰ مشاوره تلفنی رایگان در زمینه اضطراب کرونا/ حمایت۲/۵ میلیارد ریالی از ۱۸۰۰ معتاد متجاهر و بی‌خانمان/آموزش و تب سنجی ۵۲۵ کودک کار

فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران» در گفتگوی تفضیلی با پایگاه خبری تحلیلی عبارت اهم فعالیت ها و عملکرد سازمان تحت مدیریتش را در ۴۰ روز گذشته و در مقابله با «ویروس کرونا» تشریح کرد.

«فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران» در گفتگوی تفضیلی با عبارت اهم فعالیت ها و عملکرد سازمان تحت مدیریتش را در 40 روز گذشته و در مقابله با «ویروس کرونا» تشریح کرد.

کمک ۳۲ میلیارد ریالی به مراکز و مددجویان

وی از کمک ریالی به مبلغ بیش از 32 میلیارد ریال به مراکز و مددجویان جامعه هدف استان مازندران جهت تهیه لوازم و وسایل بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش و ... خبر داد و گفت: هم اکنون 109 مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان، معلولین، شبه خانواده و مراکز اقامتی کمپ ها در سراسر استان مازندران مشغول فعالیت و خدمات رسانی به مردم هستند.

گوهردهی افزود: بیش از ۵۵۰۰ بسته ی بهداشتی و غذایی تهیه و در بین جمعیت هدف و آسیب پذیر از جمله «زنان سرپرست خانوار» وبویژه در مناطق حاشیه شهرها توزیع شد و همینطور بیش از 15 میلیارد ریال به مراکز و توانخواهان تحت پوشش بهزیستی پرداخت گردید .
به گزارش عبارت؛ مدیرکل بهزیستی مازندران از توزیع 61000 ماسک و 1000 بسته دستکش در بین مراکز و مددجویان و معلولین تحت پوشش و همچنین کارکنان ادارات بهزیستی خبر داد. این در حالی است که مراکز و ادارات بهزیستی در سطح استان با تهیه بیش از ده هزار لیتر مواد ضدعفونی گند زدایی شده بودند.


آموزش و تب سنجی ۵۲۵ کودک کار در استان

از جمله دغدغه های مردم در این روزها مسئله «کودکان کار» و برنامه های دولت برای حمایت از آنان در برابر کووید-19 بود. گوهردهی در این خصوص به خبرنگار عبارت گفت: در طی این مدت 525 نفر از کودکان کار در استان شناسایی شدند و به آنان آموزش های لازم جهت رعایت نکات و اصول بهداشت فردی داده و تب سنجی آنان به همراه توزیع غذای گرم برای آنها با کمک تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی انجام شد.

تست مثبت کرونا در ۹ زن سرپرست خانوار

وی افزود: در این رابطه آموزش اصول بهداشت فردی و تب سنجی ۵۰۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار بمنظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط مددکاران مراکز غیر دولتی و کلینیک های مددکاری اجتماعی صورت گرفت و در این میان 9 نفر مشکوک به بیماری شناسایی شدند که پس از بررسی های صورت گرفته از نظر کرونا مثبت بودند.

اعتبار ۳ میلیارد ریالی حوزه اجتماعی

مدیرکل بهزیستی همچنین از آموزش و ارائه خدمات به 200 کودک بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز نگهداری شبانه روزی دفتر شبه خانواده در مازندران خبر داد.
فرزاد گوهردهی به کمک های مالی در «حوزه اجتماعی» اشاره کرد و گفت: قریب 3 میلیارد ریال به مراکز تهیه پکیج های بهداشتی و تغذیه ای برای کودکان کار و خیابانی و همچنین زنان سرپرست خانوار و دختران بی سرپرست و آسیب پذیر اختصاص یافت که قدم مثبتی در این زمینه بود.

نظارت ۲/۵ میلیارد ریالی بر ۱۸۰۰ معتاد متجاهر و بی‌خانمان

از دیگر موجبات نگرانی مردم، وضعیت معتادین متجاهر و بی خانمان در این دوران بود. مدیرکل بهزیستی مازندران در این خصوص گفت: در این رابطه با تلاش های سازمان بهزیستی، سلامت تعداد۱۸۰۰ معتاد متجاهر و بی خانمان با هزینه بالغ بر 2/6 میلیارد ریال در پاتوق ها با ارایه آموزش روزانه، توزیع بسته های بهداشتی و تغذیه ای و سنجش روزانه مورد نظارت قرار گرفت و 65 مرکز با حضور ۲۵۰۰ بیمار و پرسنل مراکز اقامتی (شبانه روزی) درمان اعتیاد، با هزینه بالغ بر 3/1 میلیارد ریال و قرنطیه سازی شدند و آموزش های لازم برای مقابله با این ویروس یه آن ها داده شد.

ارائه بیش از ۵۰۰۰ مشاوره تلفنی رایگان در زمینه کرونا

وی همچنین ارائه بیش از 5000 خدمات مشاوره تلفنی رایگان در زمینه مدیریت استرس مواجهه با کرونا و مشاوره های روانشناختی مرتبط با کرونا با تعداد 45 کارشناس در 3 شیفت کاری را از جمله خدمات بهزیستی برای تمام افراد جامعه در این مدت زمان عنوان کرد.

پویش با من حرف بزن

به گزارش عبارت؛ از دیگر پویش های بهزیستی مازندران در این دوران، «پویش با من حرف بزن» بود که با مشارکت بیش از یکصد نفر از روانشاسان و اساتید دانشگاه جهت مشاوره تلفنی و غیر حضوری با مشارکت و همراهی بهزیستی، استانداری ، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره صورت گرفت.

هیچ مورد بحرانی ثبت نشده است

گوهردهی در پایان اظهار داشت: تا کنون 14 جلسه استانی «ستاد پیشگیری و کنترل کرونا» در بهزیستی مازندران برگزار گردیده و به لطف و عنایت خداوند متعال و زحمات بی وقفه ی همه ی همکاران عزیز در جای جای استان در هیچیک از 109 مرکز فعال شبانه روزی و نگهداری گروه های هدف و آسیب پذیر استان، مورد مهم و بحرانی نداشتیم.

کد خبر 15384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد