در رسانه|خدمات رایگان مشاوره در خوزستان برای مقابله با ویروس کرونا

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: تیم‌های مشاوره در برخی از شهرستان‌ها و روستاهای خوزستان به صورت رایگان، پاسخگوی شهرندان در مدیریت استرس ، اضطراب و کنار آمدن با سبک زندگی جدید و خود مراقبتی و رعایت اصول پیشگیرانه در زمینه ویروس کرونا هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان  غلامرضا صدیق راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:از ابتدای اسفند گذشته تاکنون ۱۲ تیم فوریتی در قالب طرح محب برای مقابله با شیوع ویروس کووید ۱۹ درخوزستان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: هرتیم فوریتی از سه کارشناس، روانشناس و مددکار تشکیل شده و در مبادی ورودی شهرها و نقاط حساس مستقر و خدمات مشاوره ای رایگان، آموزش مجازی، توزیع جزوه و توصیه‌های بهداشتی روانی به شهروندان ارایه می‌دهند.

وی ادامه داد:ارایه مشاوره وحمایت روانی - اجتماعی در بلایا از وظایف اصلی تیم های فوریتی طرح محب بوده که با آغاز شیوع ویروس کرونا در خوزستان این تیم ها نقش موثری را ایفا کرده‌اند.

صدیق راد بیان کرد: این تیم‌ها همچنین به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی اجتماعی در مواجهه با ویروس کرونا و با تاکید بر توانمند سازی افراد جامعه وارد عمل شده و به صورت اختصاصی به مشکلات روانشناختی مانند مدیریت استرس برای کودکان در شرایط بحران و توصیه‌هایی برای والدین ، تمرین آرام سازی برای کودکان (مثل  نقاشی کردن ، قصه گویی ، بازی داستان و...) تکنیک های حمایتی روانی از کودکان در مقابل این ویروس کرونا پرداخته اند.

وی ارایه مشاوره روانشناختی به صورت تلفنی و آنلاین برای مراجعانی که ترس از مراجعه حضوری برای ادامه درمان داشتند را از دیگر خدمات این گروه ها بر شمرد و گفت: ارایه توصیه‌های بهداشتی ، توزیع جزوه و تراکت بهداشتی ، ایجاد آرامش و افزایش بینش افراد برایکاهش اضطراب، کاهش رفتارهای وسواسی در افراد مستعد و مبتلا از دیگر خدمات گروه‌های فوریتی طرح محب است. 

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به اینکه مشاوران و روانشناسان در این راستا نقش پررنگ تری دارند ، افزود:آگاهی دادن صحیح و به موقع و به روز به گروه مخاطب از وظایف مهم هر روان شناس در جامعه است. 

صدیق راد بیان کرد:مشاوره روان شناسی در اتاق مشاوره و جلسات خلاصه نمی شود و حضور در زمان بروز استرس دسته جمعی از  اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و توجه به واکنش متفاوت افراد در برابر استرس نیز حایز اهمیت است.

به گزارش ایرنا مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تا ظهر روز دوشنبه ۱۱ فروردین به ۶۹۳ مورد رسیده است.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کد خبر 15375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد