ارائه خدمات به  350 بیمار مبتلا به اتیسم در استان چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره کل بهزیستی استان از شناسایی و ارائه خدمات به 350 بیمار مبتلا به اتیسم در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی استان" معصومه محمدی" با این خبر افزود: دوم آوریل (سیزدهم فروردین) به منظور افزایش آگاهی عمومی، کمک به افراد مبتلا به اتیسم و ایجاد انگیزه و استفاده از نهایت توان و قابلیت این افراد،روز جهانی اتیسم نامگذاری شده است.

محمدی خاطر نشان کرد: اتیسم یک عارضه عصبی پیچیده است که شامل اختلال در تعاملات اجتماعی، مهارت‌های زبانی و مهارت‌های ارتباطی می‌شود. این معلولیت رشدی معمولا در سه سال اول زندگی به طور کامل قابل تشخیص است. معمولا این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می‌شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین کودک این عارضه را شناسایی کنند و در صورت درمان و رسیدگی می‌توان کودک را به مدرسه فرستاد ومهارت‌های زیادی را به او آموخت. 

سرپرست اداره کل بهزیستی استان گفت: با توجه به اینکه اتیسم و عوارض آن هنوز هم در برخی نقاط جهان کمتر شناخته شده و از طرفی اختلالی رو به رشد است، آگاهی‌بخشی در مورد علائم بیماری، تشخیص، آموزش و کمک به خانواده بیماران بسیار ضروری است.

محمدی با اشاره به فعالیت مرکز آموزش و توانبخشی اتیسم شهرکرد از سال 1388 به عنوان چهارمین مرکز با این عنوان در کشور گفت: این مرکز به عنوان تنها مرکز فعال در استان، با کادری تخصصی خدمات کار درمانی ذهنی و روانی، گفتار درمانی تخصصی و رواندرمانی را برا ی مبتلایان به این بیماری پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: متدهای آموزشی و توانبخشی در دو شیفت صبح و بعد از ظهر و  طی چهار ساعت آموزش و توانبخشی برای کودکان فراهم شده است.

سرپرست بهزیستی استان افزود: طیف سنی خدمت گیرندگان مرکز از حدود دو و نیم سالگی آغاز شده و تا سنین بزرگسالی ادامه می یابد.

وی با اشاره به برنامه روزانه این خدمت گیرندگان گفت: برنامه های درمانی این گروه شامل کاردرمانی، گفتار درمانی، مهارتهای شناختی، مهارتهای حرکتی، مهارتهای خودیاری، مهارتهای حرفه آموزی و آموزشهای پیش از دبستان می باشد.

محمدی افزود: هر ساله از این مرکز حدود سه تا چهار توانخواه به مدرسه عادی راه می یابند.

کد خبر 15360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد