آیین تجلیل از مشاورین خط صدای مشاور۱۴۸۰

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در آئین تجلیل از مشاورین خط ۱۴۸۰ : هدف از این جلسه در شرایط فعلی که برگزاری جلسات غیر ضروری ممنون اعلام شده است ، ارج نهادن به تلاش ها و خدمات کسانی است که در جبه و خط مقدم مبارزه با شیوع ویروس کرونا در حال از خود گذشتگی و ایثار برای دیگران هستند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ، آیین تجلیل از مشاورین خط صدای مشاور۱۴۸۰ برگزار شد .

این جلسه با حضور علیرضا ایزدپور مدیرکل ، انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری ، مشاورین و داوطلبان خط ۱۴۸۰ در ستاد اداره کل بهزیستی استان سمنان برگزار شد .

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ابتدا این جلسه ضمن تبریک سال جدید و ایام و اعیاد شعبانیه از حضور وتلاش های بی وقفه مشاورین خط ۱۴۸۰ تقدیر و تشکر کردند و ابراز داشتند : هدف از این جلسه در شرایط فعلی که برگزاری جلسات غیر ضروری ممنون اعلام شده است ، ارج نهادن به تلاش ها و خدمات کسانی است که در جبه و خط مقدم مبارزه با شیوع ویروس کرونا در حال از خود گذشتگی و ایثار برای دیگران هستند .

وی در ادامه : در شرایط حساس و ویژه ی قرار داریم و نیاز به اقدامات و مداخلات روانی اجتماعی بیش از پیش در جامعه احساس می شود . طبق مطالعات انجام شده بیش از ۶۰ درصد مراجعات بخش پزشکی نیازمند مداخلات روانی هستند و نه پزشکی و عوامل اجتماعی دارند که با ورود به موقع در مسائل اجتماعی و مداخلات روانی می توان بخش زیادی از مراجعات به نظام پزشکی را کاهش داد .

ایزدپور گفت : یکی از موثرترین راه های مقابله و کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور مداخلات روانی و اجتماعی است و در این بحث نیازمند مداخله مددکاران و روانشناسان است . مداخلات روانی اجتماعی در جامعه محدود به زمان ، مکان و شرایط خاصی نیست برای داشتن جامعه پویا و سلامت نیازمند مداخلات روانی اجتماعی موثر و مستمر در امروز هستیم و جایگاه ویژه و پر اهمیت مددکاری و روانشناسی در چنین شرایطی مشخص می شود .

ایشان در ادامه : مدیریت کاهش استرس و پیامدهای ناشی از آن در شرایط فعلی اهمیت دارد و نباید از خانواده های که بستگان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده اند فراموش شوند و اقدامات مددکاری باید برای ایشان انجام شود  . در کنار هم بودن ، همراه و هم دل بودن عامل اصلی گذر از این شرایط ویژه است و باید با مدیریت بحران صحیح با کمترین هزینه و خسارت از این مرحله خطیر عبور کرد .

وی افزود : از ظرفیت داوطلبان متخصص در امر کنترل و کاهش استرس ناشی از شیوع بیماری کرونا نباید غافل شد . انتظار می رود انجمن های مرتبط بیش از پیش وارد صحنه شوند ، در آینده بیشتر از قبل نیازمند مداخلات روانی اجتماعی در جامعه هستیم و باید به نحوه احسنت از تمامی ظرفیت های خود در این راه استفاده کنیم .

ایشان در پایان : از تمام مشاورین و داوطلبان مشاور که در خط ۱۴۸۰ مشغول ارائه خدمات هستند تقدیر و تشکر کردند و این تلاش های را دارای اجری دنیوی و اخروی دانستند .

در ادامه جلسه مشاورین ۱۴۸۰ به ارائه سوالات ، مشکلات ، پیشنهادات و راهکارهای موجود پرداختند که مدیرکل و معاون توسعه پیشگیری اداره کل پاسخگوی ایشان بودند .

در پایان جلسه از مشاورین خط ۱۴۸۰ با اهدا لوح یادبودی تقدیر و تشکر انجام شد .

کد خبر 15359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد