ملایر| انجام اقدامات پیشگیرانه در مراکز تحت نظارت

با اجرای اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرستان ملایر جلوگیری شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا تکلو سرپرست بهزیستی شهرستان ملایر با تشریح اقدامات صورت گرفته در مراکز تحت نظارت جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: کلیه مراکزشبانه روزی تحت نظارت ملایراعم ازسالمندان حضرت علی(ع)،مرکز نگهداری معلولین نسیبه،سالمندان سامن و مرکزاعصاب وروان آفتاب ضمن انجام تمامی اقدامات پیشگیرانه یک اتاق را بعنوان قرنطینه آماده و وسایل ضدعفونی و بهداشتیرا تهیه و مراکز را چندنوبت  به کمک شهرداری و مرکزبهداشت ضدعفونی نموده اند. 

سرپرست بهزیستی شهرستان ملایر افزود: تمامی مراکز آماده مقابله با شیوع احتمالی کرونا هستند ومراکز اقامتی میان مدت درمان  اعتیاد(کمپ ها) نیز با ترخیص بیماران هم تعطیل شده اند.

حمیدرضا تکلو خاطرنشان کرد: از جمله دیگر اقدامات در مراکز تحت نظارت می توان به کنترل هرگونه ورود و خروج از مرکز، موظف نمودن پرسنل به شست و شوی بهداشتی  دست ها و استفاده از ماسک هنگام ورود به مرکز، لغو هرگونه مرخصی و پذیرش بیماران، معاینه تمامی بیماران هر روزه و بررسی علایم حیاتی آنان، تعویض کامل لباس پرسنل درهنگام ورود به مرکز و استفاده از روپوش بیمارستانی و ضدعفونی کردن کفش ها با محلول ضدعفونی قبل از ورود اشاره کرد. 

تکلو گفت:در مرکز نگهداری سالمندان امام علی (ع) نیز  سه اتاق مجزا جهت قرنطینه، نقاهتگاه و  ایزوله جهت بیماران مشکوک در مرکز در نظر گرفته شده و کار گند زدایی و ضدعفونی روزانه بخشها، کنترل دمای بدن سالمندان و پرسنل و کنترل اکسیژن خون شریانی سالمندان، تهیه وسایل بهداشتی شامل ماسک، دستکش یکبار مصرف و لاتکس، محلولهای ضدعفونی سطوح و دست بصورت منظم در حال انجام است. 

سرپرست بهزیستی شهرستان ملایر افزود: در مرکز نگهداری سالمندان مهر مادران امیدوار نیز با چک کردن علائم حیاتی کلیه مددجوها از جمله دمای بدن،اکسیژن خون و.. به صورت مرتب،چک کردن اکسیژن خون و دمای بدن همه پرسنل وارد شده به شیفت، مهیا کردن سفره هفت سین و مراسم سال تحویل برای افزایش روحیه مددجویان، برنامه غذایی همراه با میوه جات تازه و پروتئین برای افزایش مقاومت سیستم ایمنی مددجویان مرکز، ضدعفونی کردن کل مرکز طبق روال همه روزه با محلول ضدعفونی کننده اقدامات پیشگیرانه در سطح قابل قبولی در حال انجام است.

حمیدرضا تکلو گفت:  تا کنون هیچ مورد مشکوکی در هیچ یک از مراکز تحت نظارت این شهرستان گزارش نشده و  اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در عادی شدن شرایط با جدیت دنبال خواهد شد. 

کد خبر 15351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد