آموزش‌های مشاوره‌ای سبب کاهش استرس شیوع کرونا در بین مردم می‌شود

زنجان | مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبرداد :روانشناسان خط مشاوره ۱۴۸۰پاسخگویی نزدیک به ۲۰۰ تماس در زمینه کاهش استرس ناشی از کرونا بودند .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ،محمد محمدی گفت : از زمان شیوع ویروس کووید 19 در استان نزدیک به هزارو۵۰۰ مورد تماس تلفنی با خط مشاوره تلفنی 1480 گرفته شده است  که بیشترین تماس گیرندگان دارای سوالات و مشکلات فردی ،تربیتی و...بوده است  .
وی با اشاره به اینکه امکان برقراری تماس با صدای مشاور و 1480 در تمامی نقاط استان فراهم است و افراد ساکن در شهرستان‌ها و روستاها می‌توانند از خدمات رایگان این مشاوره بهره‌مند شوند ، اظهار کرد: مشاوران زبده این خط در خصوص مسائل مختلف به افراد ارائه مشاوره می‌دهند و در حال حاضر به‌صورت اختصاصی، پاسخگوی مشکلات روان‌شناختی  در زمینه کاهش استرس و اضطرابهای ناشی از ویروس کووید ۱۹  هستند.
وی با بیان اینکه آموزش‌های مشاوره‌ای سبب کاهش استرس بیماری کرونا در مردم می‌شود، اظهار کرد : استرس عاملی است که می‌تواند سلامت جسم و روان افراد را تضعیف نموده و بدن را برای ابتلا و نفوذ ویروس کرونا مستعد کند از این رو آموزش‌های مشاوره‌ای در کنار خودمراقبتی که شهروندان در شرایط فعلی باید انجام دهند  سبب کاهش استرس در این باره می‌گردد.
مدیر کل بهزیستی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در این موقعیت خاص، آموزش‌های لازم به مشاوران خود داده تا به مردم مشاوره کاهش استرس دهند، خاطر نشان کرد : خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ صدای مشاور همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا 12 شب به‌صورت رایگان خدمات مشاوره و روان‌شناختی را در استان ارائه می‌دهد و افراد بدون مراجعه حضوری و از طریق خط ارتباطی 1480 می‌توانند سؤالات و مشکلات خودشان را مطرح نموده و پاسخ را از مشاوران بهزیستی دریافت کنند.
وی محرمانه بودن اطلاعات را یکی از نکات مثبت این نوع مشاوره عنوان کرد و افزود : تمامی مشاوران این مرکز آموزش تکنیک‌های کاهش اضطراب را آموزش دیده و می توانند علاوه بر توصیه های لازم روانشناختی ، فشار و تنش ایجاد شده ناشی از این ترس را کاهش دهند .
 

کد خبر 15346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد