٢٥٠ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی هستند

درخشان نیا درباره زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، توضیحاتی داد.

فریبا درخشان‌نیا مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، اظهار کرد: تعداد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور ٢٥٠ هزار خانوار است.

درخشان‌نیا با بیان اینکه برنامه‌هایی که در زمینه اشتغال و کارآفرینی جامعه هدف در دفتر توانمندسازی خانواده و زنان صورت می‌گیرد متنوع است، بیان کرد: یکی از برنامه هایی که برای زنان سرپرست خانوار صورت گرفته است، برنامه گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار است که در حال حاضر حدودا ١٤٥٠ گروه همیار در کشور فعال هستند که قریب به ٧٥٠٠ عضو دارد.

وی افزود: برنامه تأمین مالی خرد که در راستای بهبود معیشت، افزایش مهارت کسب و کار با رویکرد پیشگیرانه و ادغام اجتماعی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی در اجتماعات محلی صورت می‌گیرد که بیش از ٣٧٠٠ گروه خودیار و ٦٢ هزار نفر عضو در ٢١ استان فعال است.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: برنامه آماده سازی شغلی هم برای جامعه هدف اجرا می‌شود که بیش از ٩ هزار نفر از این آموزش و کسب مهارت بهره مند شده اند.

وی درباره مشاغلی که زنان سرپرست خانوار انتخاب می کنند، عنوان کرد: مشاغل بسیار متنوع است که می‌توان به شغل هایی مانند؛ خیاطی، صنایع دستی، پرورش قارچ، پرورش طیور و دام سبک، پرورش گل و گیاه، تولید کیف و کفش چرم، آشپزی ، بوم گردی و .... اشاره کرد که بستگی به علایق افراد، ویژگی های زیست محیطی، امکانات موجود، بازار کار و تقاضا دارد.

کد خبر 15341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد