بانوان آسیب پذیر سرپناه شبانه در برابر کرونا مصون می شوند

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت : به منظور کاهش شیوع وپیشگیری از گسترش ویروس کرونا، بانوان آسیب پذیر سرپناه شبانه با توزیع بسته های کاهش آسیب و آموزش های لازم در برابر کرونا مصون می شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ سامیه جهانشاهی گفت : در پی شیوع ویروس کرونا،  سرپناه شبانه زنان آسیب پذیر نیز همانند سایر واحدها و مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا  و انتقال بیماری کووید 19 میان زنان دارای اعتیاد،  بی خانمان و کارتن خواب اقدامات موثر و تاثیر گذاری را در دستور کار خود قرار داده است .

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان  تصریح کرد : توزیع بسته های کاهش آسیب شامل ( ژل ضدعفونی کننده دست ، ماسک ، دستکش لاتکس) ، توزیع کتابچه و ارائه آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از کرونا ، گندزدایی و ضدعفونی کردن فضای داخلی مرکز ،  توزیع البسه نو و سرکشی به پاتوق زنان درگیر اعتیاد بخشی از اقدامات تاثیرگذار مرکز سرپناه شبانه زنان آسیب پذیر شهرستان بندرعباس در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از انتقال  ویروس کرونا به جامعه هدف است .

جهانشاهی در ادامه از فعالیت دومرکز سرپناه شبانه در استان خبر داد و افزود : در حال حاضر دومرکزسرپناه شبانه (یک مرکز سرپناه شبانه زنان و یک مرکز سرپناه شبانه ویژه مردان  ) با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در بندرعباس فعالیت می‌کنند. در این مراکز معتادین بی خانمان و کارتن خواب پذیرش و از خدمات آن شامل یک وعده شام و صبحانه و امکانات برای استحمام استفاده می کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان اظهار داشت : برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه کاهش آسیب و کنترل رفتارهای پرخطر ، ارجاع به سیستم های درمانی و حمایتی و در صورت امکان مذاکره با خانواده و سایر افراد مهم برای بازگشت فرد به شرایط بهتر توسط تیم کاهش آسیب از دیگر خدمات مراکز سرپناه شبانه است.

کد خبر 15333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد