در رسانه| موردی از کرونا در مراکز بهزیستی ایلام ثبت نشده است

ایسنا/ایلام مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: تا امروز هیچگونه مورد مثبت کرونا بین مددجویان مراکز این سازمان گزارش نشده است.

"زهرا همتی" اظهار کرد: با توجه به اقدام های پیشگیرانه ای که توسط این سازمان در سطح مراکز بهزیستی انجام شده تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا بین مددجویان گزارش نشده است.
وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اسفندماه پارسال و به منظور حفظ سلامت مددجویان تاکنون تمامی ملاقاتها و مرخصی های مددجویان در مراکز بهزیستی لغو شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام، در خصوص پذیرش مددجویان جدید در مراکز این سازمان گفت: با توجه به دستورالعمل کشوری و در جهت پیشگیری از شیوع کرونا در مراکز بهزیستی از پذیرش موارد جدید مگر در شرایط خاص خوداری شده است.

همتی تشکیل ستاد پیشگیری از کرونا، ارسال دستورالعمل های ابلاغی مرکز پیرامون پیشگیری از کرونا به مراکز، پرداخت کمک هزینه تهیه اقلام بهداشتی با سرانه ۳۰۰ هزار ریال برای مددجویان مراکز شبانه روزی به همراه چند نوبت ضدعفونی وگند زدایی این مراکز، پرداخت کمک هزینه خرید اقلام بهداشتی برای معلولان ضایعه نخاعی و خیلی شدید با سرانه دومیلیون و ۵۰۰ هزار ریال و همچنین تب سنجی و کنترل مداوم سلامت مددجویان را از جمله اقدام های پیشگیرانه و بهداشتی این اداره کل در مراکز بهزیستی برشمرد.

به گفته مدیر کل بهزیستی ایلام، علاوه بر مددجویان مراکز، توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی بین ۱۷۰ نفر از کودکان کار، توزیع اقلام بهداشتی و غذایی بین ساکنان مناطق حاشیه نشین و آسیب زا، پخش اقلام بهداشتی بین افراد بی خانمان و پاتوق های مصرف کنندگان مواد مخدر و ضد عفونی این مناطق هر دو روز یکبار نیز انجام شده است.
همتی همچنین از واریز کمک هزینه خرید اقلام بهداشتی و ضدعفونی کمپ های ترک اعتیاد با سرانه هفت میلیون ریال در هفته جاری خبر داد.
وی با بیان اینکه در کنار این خدمات آموزشهای لازم پیشگیری از بیماری کرونا نیز به جامعه هدف ارایه می شود، افزود: وضعیت سلامت همه مددجویان مراکز بهزیستی روزانه رصد و اقدام های پیشگیرانه بصورت مداوم در حال انجام است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بهزیستی ایلام، همتی،  با قدردانی از همراهی و پیگیریهای ریاست سازمان بهزیستی کشور و استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد با اقدام های پیشگیرانه این اداره کل که تا زمان ریشه کنی ویروس کرونا در حال انجام است موردی از ابتلابه این بیماری بین مددجویان مشاهده نشود.

انتهای پیام
 

کد خبر 15322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد