ارائه خدمات مشاوره روانشناختی به کادر درمانی فداکار مقابله با کرونا توسط سامانه ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی

سامانه تلفنی 1480 سازمان بهزیستی در سراسر کشور علاوه بر ارائه خدمات مشاوره روانشناختی رایگان به هموطنان جهت کاهش استرس ناشی از بیماری کرونا، به کادر پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی که با فداکاری در حال خدمت به بیماران کرونایی هستنند نیز خدمات مشاوره روانشناسی ارائه می دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر افزود: کادر درمانی مقابله با ویروس کرونا به دلیل مشکلات و سختی های مختلفی که در مواجهه با این بیماری دارند، در معرض آسیب های گوناگونی همچون افسردگی و فرسودگی شغلی قرار دارند. سامانه تلفتی مشاوره ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی کشور به منظور مقابله با استرس و اضطراب ناشی از این ویروس، خدمات مشاوره و روانشناختی را به این افراد ارائه می دهد. 

دکتر مجید رضا زاده با اشاره به لزوم توجه کادر درمانی مقابله با کرونا به بهداشت روان خود، گفت: کادر درمانی شامل پزشک،پرستار، بهیار و سایر کارکنان درمانی در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا قراردارند که اضطراب ناشی از احتمال ابتلا به بیماری و انتقال آن به خانواده از مهمترین عواملی است که ممکن است آنان را با افسردگی و فرسودگی شغلی مواجه سازد. 

وی افزود: همچنین این افراد با پوشیدن طولانی مدت ماسک، عینک و گان و سایر تجهیزات در زمان طولانی، ساعت کار طاقت فرسا و موارد دیگر دچار اضطراب و استرس می شود.

دکتر رضا زاده همچنین به لزوم حفظ سلامتی نیروهای چرخه درمان با حمایت روانی از کادر درمان و خانواده های آنان اشاره کرد و افزود: سامانه مشاوره ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی با بهره گیری از کارشناسان و روانشناسان آموزش دیده که در این ایام خدمات مشاوره و روانشناختی در زمینه ویروس کرونا را به عموم مردم ارائه می دهند، آمادگی دارد تا به منظور حمایت روانی از کادر درمان و خانواده های آنان، خدمات روانشناختی به این عزیزان را همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۴ ارائه دهد و در صورت وجود مشکلات و اختلالات روانی ناشی از این بحران، مشاوره مستمر و پیگیری درمانی نیز صورت خواهد گرفت .

کد خبر 15291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =