جامعه کرمانشاه رو به سالمندی می‌‎رود

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ساخت دو هزار و 590 واحد مسکونی مددجویان زلزله زده تحت پوشش استان به خط پایانی رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان در نشست خبری که امروز(22 تیر) به مناسبت آغاز هفته بهزیستی برگزارشد، از وجود 193 هزار فرد سالمند دراستان خبر داد و گفت: درحال حاضر 9.2 درصد رشد سالمندی دراستان داریم که این یعنی جامعه کرمانشاه روبه سالمندی می رود. 

وی برلزوم اندیشیدن تدابیری برای رفاه سالمندان تاکید کرد و گفت: برگزاری جلسات آموزشی، انجام فعالیت های ورزشی، ارائه برنامه برای اوقات فراغت و توسعه مراکز روزانه سالمندان می تواند اقداماتی مثبت باشد تا سالمندان استان دوران خوبی را طی کنند. 

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بابیان اینکه باید آموزش هایی را برای تکریم سالمندان در میان خانواده ها هم داشته باشیم، اعلام کرد: درحال حاضر حدود 12 سازمان مردم نهاد در راستای اجرای برنامه های ویژه سالمندان با بهزیستی استان همکاری دارند. 

مرتضی کوهی معاون امور اجتماعی بهزیستی کرمانشاه نیز در این نشست اظهارکرد: آسیب های اجتماعی معمولا چندفاکتوری بوده و علت واحدی ندارند، لذا متولی واحدی هم ندارند و همه دستگاه ها باید برای کنترل آنها پای کاربیایند. 

وی بابیان اینکه طلاق یکی از مهمترین معضلات اجتماعی در کرمانشاه است که طی سالهای گذشته برنامه های خوبی برای کنترل آن اجرا شده، گفت: پیشگیری اولیه، ثانویه و مداخلات توانمندسازانه در رابطه با زوجینی که متقاضی طلاق هستند، ازجمله اقداماتی است که توسط بهزیستی کرمانشاه دراین سالها اجرا شده است. 

معاون اموراجتماعی بهزیستی کرمانشاه تصریح کرد: هرچند در بحث طلاق مداخلات عدیده ای را همچون آموزش های پیش از ازدواج، فرزندپروری و سازش زوجین انجام می دهیم، اما اعتقاد داریم این فعالیت ها کافی نیست و باید با حضور دیگر دستگاه ها کارهای گسترده تری را اجرا کرد. 

وی تاکید کرد: در سالهای گذشته ارجاع زوجین متقاضی طلاق به مراکز مشاوره اختیاری بود، اما از زمان راه اندازی سامانه "تصمیم" این امر اجباری شده و خوشبختانه تاثیر خوبی در کنترل آمار طلاق استان داشته است. البته کاهش آمار طلاق استان با همراهی دیگر دستگاه های ذیربط بوده است. 

فرحناز محمدی معاون پیشگیری بهزیستی کرمانشاه هم در این نشست از رشد اعتبارات پیشگیرانه مربوط به اعتیاد دراستان طی سال گذشته خبرداد و گفت: با افزایش اعتبارات در این سال برنامه های پیشگیرانه خوبی را در محیط های مختلف استان اجرا کردیم. 
 

کد خبر 1527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد