۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
بهزیستی در رسانه

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه سامانه ۱۴۸۰ آماده ارائه مشاوره‌ پیرامون بیماری ویروسی کرونا است، گفت: ۲۱۰ تماس استرس از کرونا با مشاوره بهزیستی استان گرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور ظهر پنج‌شنبه در نهمین جلسه کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار به میزبانی اداره کل بهزیستی سمنان ضمن بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور خط مشاوره ۱۴۸۰ خدمتی دیگری را در کاهش استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه داده است، ابراز داشت: از ۶۰۰ تماسی که تاکنون با این مرکز گرفته شد ۳۰۰ تماس مربوط به اول سال و ۲۱۰ تماس به استرس ناشی از کرونا مربوط می‌شود.

وی افزود: در مرحله اول مبلغ هفت میلیون ریال برای مراکز اقامتی و کاهش آسیب اعتیاد و در مرحله دوم مبلغ ۵۰ میلیون ریال به‌حساب مراکز اقامتی میان‌مدت درمان اعتیاد به‌منظور مقابله و پیشگیری ویروس کرونا واریزشده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از تخصیص ۲۳۰ و ۲۲۰ میلیون ریال احتمال طی دو مرحله به دفاتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پایگاه‌های شهرستان‌ها به‌منظور تهیه اقلام بهداشتی و فعالیت‌های پیشگیرانه در مناطق آسیب خیز و محروم خبر داد و ابراز داشت: در حوزه مراکز نگهداری فرزندان نیز مبلغ سرانه هر نفر ۳۰۰ هزار ریال به‌منظور تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی و مبلغ ۱۲ میلیون ریال نیز به‌حساب مراکز شیرخوارگاه به همین منظور واریزشده است.

ایزد پور بابیان اینکه در بخش مراکز توان‌بخشی سرانه هر نفر ۳۰۰ و ۶۰۰ هزار ریال برای پیشگیری و تهیه اقلام بهداشتی به‌حساب مراکز واریزشده است، تصریح کرد: در بخش پرسنلی این مراکز نیز مبلغ سرانه هر مددجو پنج میلیون در قالب پرداخت رفاهی به پرسنل شاغل در مراکز توان‌بخشی به‌حساب مسئولان و صاحب‌امتیازان مراکز توان‌بخشی واریزشده است.

وی افزود: در بخش پرسنلی نیز اداره کل بهزیستی استان تمام توان اجرایی خود را به کار گرفته است و در چندین نوبت مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی در ستاد و شهرستان‌های تابعه توزیع شد که انتظار می‌رود با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده روند تهیه و توزیع این اقلام شتاب بیشتری داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از خیرانی که دست یاری بهزیستی را به گرمی فشرده و با مساعدت‌های مالی و تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده درگذر از این شرایط مددکار جامعه هدف سازمان بهزیستی هستند، افزود: افراد خیر جامعه نیز می‌توانند مساعدت‌های مالی خود را در بخش خاص و عام به شماره‌حساب ۴۱۷۱۰۳۴۵۴۱۸۱۰۵۰۷ و یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۳۴۱۸۰۳۵ نزد بانک مرکزی به‌حساب مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان سمنان واریز کنند.

کد خبر 4886529

کد خبر 15266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد