حفاظت و مراقبت از سالمندان و فرزانگان مهمترین اولویت دوران کرونا

معاون توانبخشی بهزیستی استان قم با اشاره به شیوع ویروس کرونا مراقبت و حفاظت از سلامت سالمندان را اولویت این دوره برشمرد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قم محمد علی مقدمخواه معاون توانبخشی بهزیستی استان قم با اشاره به الزامات مراقبت از سالمندان در مقابل این ویروس مرگبار افزود: با توجه به آسیب پذیری سالمندان در برابر این بیماری و ضرورت توجه به سلامت جسم و روان این عزیزان خانواده ها باید با اقداماتی همچون ورزش، تغذیه سالم و مناسب و حفظ تعاملات اجتماعی ایشان با رعایت موارد بهداشتی اقدام نمایند.
مقدمخواه افزود: تنهائی سخت ترین بحران دوران سالمندی است اما همین اصل در این روزها تنها راه نجات و حفظ سلامت سالمندان است ،بهتراست اگر بزرگترهایمان را دوست داریم به عید دیدنی و دیدارشان نرویم ،احتیاجاتشان را با رعایت تمام شرایط بهداشتی تامین کنیم و هر روز بصورت مستمر تلفنی یا از طریق فضای مجازی با ایشان در ارتباط باشیم.
معاون توانبخشی بهزیستی استان قم در ادامه افزود :  جمعیت سالمند استان قم در حال حاضر حدود صد هزار نفر است که این تعداد حدود 8  درصد جمعیت استان را شامل می شود و آمار سالمندان استان تا دو دهه آینده 15درصد و تا سال 1430 هم به  30 درصد افزایش پیدا خواهد کردو این موضوع نیازمند بسترسازی مناسب و اتخاذ تدابیر لازم است.
مقدمخواه با اشاره به فعالیت 3 مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان زن و مرد در استان قم با ظرفیت 220 نفر و فعالیت یک مرکز روزانه جهت ارائه خدمات توانبخشی ، روانشناسی ، مددکاری ، مشاوره ، کاردرمانی و... با ظرفیت 20 نفر و همچنین فعالیت یک تیم ویزیت در منزل جهت ارائه خدمات درمانی و بالینی به سالمندان با ظرفیت 50 نفر ازارائه خدمات به چهار هزار نفر از سالمندان معلول تحت پوشش بهزیستی قم خبر داد و افزود رویکرد بهزیستی پرهیز از ایجاد مراکز نگهداری شبانه روزی و گسترش مراکز روزانه ارائه خدمت به سالمندان است.
لازم به ذکر است با تدابیر صورت گرفته تا امروز شاهد موارد حاد بروز بیماری شایع در مراکز سالمندان استان نبوده ایم و تمام الزامات بهداشتی و مراقبتی در مراکز صورت می گیرد.

کد خبر 15253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد