پایش و رصد لحظه به لحظه وضعیت مراکز تحت نظارت بهزیستی/ ثبت اطلاعات مرتبط با سلامت کارکنان بهزیستی در سامانه خود ارزیابی غربالگری کرونا

چهاردهمین جلسه ستاد پیشگیری از بیماریهای واگیردار (کرونا) بهزیستی مازندران بصورت ویدئو کنفرانس با محوریت ارائه گزارش عملکرد شهرستانها در هفته ی اول ایام نوروز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، دکتر فرزاد گوهردهی ضمن قدردانی از فعالیت های اعضای کمیته در شهرستان‌ها در اقدام سریع و به هنگام جهت اجرایی کردن دستورالعمل های لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس در میان جامعه هدف گفت : همه ی معاونین و روسای شهرستان ها و پرسنل عزیز باید با توجه به احتمال بروز بیشتر ابتلا در روزها و هفته های پیش روی آمادگی های لازم را جهت پاسخ مناسب و به هنگام داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی مازندران خواستار تکمیل اطلاعات مربوط به مراکز گروه های همیار و کارگاه های تولید ماسک و گان تحت پوشش بهزیستی شد و خاطرنشان کرد : ضروریست تا درصدی از تولیدات این کارگاه ها و مراکز تحت پوشش که اقدام به تولید ماسک و گان می‌نمایند به جامعه هدف بهزیستی اختصاص داده شود و از این کارگاه ها خریداری و تامین گردد. 

دکتر گوهردهی با تاکید بر تداوم انجام گشت های شهری تیم های سیار اورژانس اجتماعی جهت شناسایی گروه‌های درمعرض خطر تصریح کرد : طی دو مرحله، اعتباری جهت فعالیت های پیشگیرانه اورژانس اجتماعی پرداخت شده که تاکید می‌کنم از این منبع برای رفع نیازهای اقلام بهداشتی و غذایی ساکنین مناطق در معرض آسیب و مراکز تحت پوشش، بسته های بهداشتی و غذایی تهیه شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران بر ضرورت پایش و رصد لحظه به لحظه وضعیت مراکز تاکید و اذعان کرد : با توجه به اعتبارات پرداخت شده و نظارت های لازم، هیچ عذری برای کمبود اقلام پیشگیرانه در مراکز پذیرفتنی نیست.

وی خاطرنشان کرد : پرداخت کمک هزینه به مراکز نگهداری توانبخشی تحت پوشش بصورت متمرکز صورت گرفته است و ما ملزم به نظارت بر نحوه هزینه کرد این مبلغ در جهت اقدامات پیشگیرانه هستیم.

دکتر گوهردهی افزود : تاکنون بالغ بر چهار و نیم میلیارد ریال از محل مشارکت های مردمی برای تهیه بسته های بهداشتی در استان جذب شده است.

مدیر کل بهزیستی مازندران در پایان با تاکید بر صحت آمارهای ارسالی از سوی ادارات اعم از آنچه تهیه و تولید می‌شود و آنچه در مراکز و جامعه هدف توزیع می‌شود گفت : تاکید می‌کنم در تمامی مراکز شبانه روزی انجام ملاقات ممنوع می باشد و در بحث پذیرش نیز حداکثر تلاشتان در رعایت دستورالعمل ها و موارد ایمنی باشد.

گفتنی است در این جلسه ضمن تاکید بر استفاده عموم مردم جامعه از ظرفیت سامانه صدای مشاور (۱۴۸۰ ) مقرر شد تا تبلیغات محیطی این تلفن رایگان در شهرستان های استان توسط ادارات شهرستانی صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران در پایان این جلسه از کلیه روسای ادارات شهرستان های استان خواست تا با ترغیب همه ی پرسنل برای ورود به سامانه ی خود ارزیابی غربالگری کرونا ، اطلاعات مرتبط با خود و اعضای خانواده خود را در این سامانه به آدرس www.salamat.gov.ir ثبت کنند.

کد خبر 15245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد