برگزاری نهمین جلسه کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار

علیرضا ایزدپور مدیرکل و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت : با توجه به تاکیدات مکرر در امر رعایت نکات بهداشت فردی و عدم خروج از منزل هنوز هم شاهد عدم رعایت این نکات توسط برخی افراد جامعه هستیم که این رفتارها باعث دستور سختگیری های بیشتر در جامعه توسط ریاست محترم جمهور شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان نهمین جلسه کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار اداره کل بهزیستی استان سمنان برگزار شد .

نهمین جلسه کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار اداره کل بهزیستی استان سمنان به ریاست علیرضا ایزدپور مدیرکل و دبیری سید نظام الدین زرگری و با حضور رابطین ستادی ، روسا و رابطین شهرستانی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد .

علیرضا ایزدپور مدیرکل و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار اداره کل بهزیستی استان سمنان در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از کلیه اعضاء بمنظور تلاش ها و زحمات سال گذشته و تبریک سال جدید و ایام و عیاد ماه شعبان ابراز داشتند : با توجه به تاکیدات مکرر در امر رعایت نکات بهداشت فردی و عدم خروج از منزل هنوز هم شاهد عدم رعایت این نکات توسط برخی افراد جامعه هستیم که این رفتارها باعث دستور سختگیری های بیشتر در جامعه توسط ریاست محترم جمهور شده است ، در مکتب ، اخلاق و احکام دین اسلام چیزی والاتر و بالاتر از جان انسان نیست و این جان زمانی با ارزش و ارزشمند می شود که در حفظ جان فرد دیگری فدا و از بین برود ، همانند زمان جنگ و یا در شرایط فعلی و از جان گذشتن پرسنل و مبارزان سلامت و نظام پزشکی کشور که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد .

ایزدپور گفت : از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور خط مشاوره ۱۴۸۰ خدمتی دیگری را با عنوان مشاوره در کاهش استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه داده است که از ابتدای این فعالیت تا کنون ۶۰۰ تماس با این خط برقرار شده است ، از این تعداد ۳۰۰ تماس مربوط به ایام تعطیل ابتدای سال است که ۲۱۰ تماس مربوط به استرس ناشی از کرونا بوده است .

وی تصریح کرد : در مرحله اول مبلغ ۷ میلیون ریال به حساب مراکز اقامتی و کاهش آسیب اعتیاد و در مرحله دوم مبلغ ۵۰ میلیون ریال به حساب مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد به منظور مقابله و پیشگیری ویروس کرونا واریز شده است .

 وی افزود : در دو مرحله مبالغ ۲۳۰ و ۲۲۰ میلیون ریال به دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی پایگاه های شهرستان ها بمنظور تهیه اقلام بهداشتی و فعالیت های پیشگیرانه در مناطق آسیب خیز و محروم واریز شده است .

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت : در حوزه مراکز نگهداری فرزندان نیز مبلغ سرانه هر نفر ۳۰۰ هزار ریال بمنظور تهیه اقالم بهداشتی و ضدعفونی به حساب مسئولین مراکز واریز شده است و مبلغ ۱۲ میلیون ریال نیز به حساب مراکز شیرخوارگاه به همین منظور واریز شده است .

وی در ادامه :  در بخش مراکز توانبخشی سرانه هر نفر ۳۰۰ و ششصد هزار ریال بمنظورپیشگیری و تهیه اقلام بهداشتی به حساب مراکز واریز شده است و در بخش پرسنلی این مراکز نیز مبلغ سرانه هر مددجو ۵ میلیون که در قالب پرداخت رفاهی به پرسنل شاغل در مراکز توانبخشی به حساب مسئولین و صاحب امتیازان مراکز توانبخشی واریز شده است .

ایزدپور گفت : در بخش پرسنلی نیز اداره کل بهزیستی استان تمام توان اجرایی خود را بکار گرفته است و در چندین نوبت مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در ستاد و شهرستان های تابعه توزیع شده است و انتظار می رود با پیگیری های انجام شده روند تهیه و توزیع این اقلام شتاب بیشتری داشته باشد .

ایشان در پایان : یکی از بازوان توانمند بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف خیرین هستند که در شرایط فعلی نیز کما فی سابق این عزیزان دست یاری بهزیستی را به گرمی فشرده اند و با مساعدت های مالی و تهیه اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده در گذر از این شرایط مددکار جامعه هدف سازمان بهزیستی بوده اند و دیگر افراد خیرخواه و خیر جامعه نیز می توانند مساعدت های مالی خود را در بخش خاص و عام به شماره حساب ۴۱۷۱۰۳۴۵۴۱۸۱۰۵۰۷ و یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۳۴۱۸۰۳۵ نزد بانک مرکزی به حساب مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان سمنان واریز نمایند .

کد خبر 15224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد