توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی میان معتادان متجاهر لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: وسایل بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در مراکز کاهش آسیب و پاتوق ها به معتادان متجاهرعرضه شد.

کرم یاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به مناسبت آغاز سال نو و همچنین در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در مراکز کاهش آسیب، خدمات ویژه ای علاوه بر ارائه خدمات روزانه به مقیمان و مراجعان این مراکز در ایام نوروز ارائه شده است.

وی اظهار داشت: وسایل بهداشتی نظیر سرنگ، پد الکلی، وسایل ضدعفونی، صابون، مایع دستشویی و دستکش یک بار مصرف در مراکز کاهش آسیب و پاتوق ها به معتادان متجاهر تحویل داده شد.

وی با اشاره به ضد عفونی و گندزدایی پاتوق ها ادامه داد:  همچنین ۴۴۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی بین خانواده های کودکان کار توزیع شده که این اقدامات  توسط همکاران اورژانس اجتماعی و مراکز حمایتی آموزش کودک و خانواده در سراسر استان صورت گرفته است.

یاری اضافه کرد:  طرح پیشگیری و مراقبت از بیماری کرونا در افراد بی‌خانمان و معتادان کارتن خواب با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نیز هفته گذشته آغاز شده تا از بیماری کرونا در میان اقشار هدف و سرایت آن به سایر شهروندان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح بسته‌های آموزشی و بهداشتی بین افراد توزیع می‌شود اظهار داشت: اقشار هدف این طرح  عمدتا به علت سوء تغذیه دچار کاهش سطح ایمنی در بدن بوده و مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح، آموزش و آگاه بخشی افراد بی خانمان و کارتن خواب مصرف کننده مواد در ارتباط با بیماری کرونا، انجام می شود و علاوه برآن بسته های آموزشی حاوی نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و نیز بسته های بهداشتی، مواد شوینده، ضدعفونی کننده و ماسک تحویل آنها می شود.

یاری گفت: همچنین غربالگری علامتی این افراد در محل های تجمع و پاتوق آنان صورت می گیرد و افرادی که دارای علامت هستند به اورژانس پزشکی جهت کارهای درمانی ارجاع می شوند.

مدیرکل بهزیستی لرستان همچنین افزود:‌ این نهاد تب سنجی کارکنان و مراجعان را در دستور کار هرروزه دارد  و به منظور پیشگیری ازویروس کرونا و سلامت همکاران پنج هزار ماسک تهیه و بطور متناوب در اختیار آنان قرار می گیرد.

یاری تصریح کرد:‌ برای کاهش مراجعه حضوری، مسئولان مراکز و موسساتی که زمان تمدید مجوز آنها از اسفند۹۸ تا خرداد ۹۹ می باشد، می توانند تا تیرماه سال آینده فعالیت داشته باشند و پس از این مدت برای تمدید مجوز اقدام نمایند.

تا پنجم فروردین ماه ابتلای ۵۴۱ شهروند لرستانی به کرونا و مرگ ۳۵ نفر از این تعداد تایید شده است. 

کد خبر 15203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد