کرج | دیدار مدیر بهزیستی شهرستان کرج از شیرخوارگاه و مرکز غربالگری

فتاح پور :کودکان سندروم داون بسیاری تحت پوشش بهزیستی کرج می باشند که در اولین فرصت پس از اتمام دوران قرنطینه به دیدار آنها خواهیم رفت و این روز را به این فرشتگان زمینی تبریک می گوییم .

به گزارش روابط‌عمومی اداره کلبهزیستی استان البرز : روز دوم فروردین سال ۹۹ «علیرضا فتاح پور» مدیر بهزیستی شهرستان کرج به همراه مدیر حراست خود از  شیرخوارگاه و مرکز غربالگری کودکان کار و خیابان کمالشهر بازدید نمود.

 علیرضا فتاح پور در این بازدید ضمن تبریک سال نو و خسته نباشید و خداقوت به همکاران روز جهانی سندرم داون را تبریک گفته و افزود: ۲۱ مارس مصادف با ۲فروردین برای افزایش آشنایی مردم با بیماری سندرم داون نام گذاری شده است. سندرم داون به بیماری اطلاق می شود که در آن افراد دارای یک کروموزوم اضافه شماره بیست و یک هستند. هر انسان نرمال شامل چهل و شش کروموزوم یا بیست و سه جفت کروموزوم است. این کروموزوم از یک تا بیست و سه نامگذاری می شود. کروموزوم ها حامل ژن ها هستند و ژن ها اطلاعات مربوط به وراثت را دارا هستند.

هر فرد 23 کروموزوم از پدر و 23 کروموزوم از مادر خود به ارث می برد. بنابراین اطلاعات ژنتیکی به طور مساوی از طرف پدر و مادر به فرزندان منتقل می شود و سهم هر کدام از والدین از وراثت در فرزندان یکسان است. 
فتاح پور در انتها تصریح کرد:کودکان سندروم داون بسیاری تحت پوشش این اداره می باشند که در اولین فرصت پس از اتمام دوران قرنطینه به دیدار آنها خواهیم رفت و این روز را به این فرشتگان زمینی تبریک می گوییم .

کد خبر 15185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد